Ik ben op zoek naar een macro om de onderdelen van de actieve assemblage te openen en op te slaan.
Laat me uitleggen waarom:
Om de custom eigenschappen van de onderdelen van een assemblage in te vullen, gebruik ik de tool "assemblage visualisatie". Hiermee kunt u de aangepaste eigenschappen van de onderdelen in het linkerdeelvenster weergeven en deze wijzigen vanuit de assemblage. Het is een tijdsbesparing om een nomenclatuur op te stellen zonder al te veel mislukkingen. Het probleem, erkend door Solidwowrks, is dat er alleen rekening wordt gehouden met de aanpassingen als de kamer vervolgens wordt geopend. Als de assemblage wordt geregistreerd, beschouwt SW niet dat er een wijziging heeft plaatsgevonden en registreert de onderdelen niet.
Ik ga andere onderwerpen over het bewerken van nomenclatuur openen omdat ik veel moeite heb om schoon en snel werk te leveren als de oplossingen zeker bestaan.
Bedankt, het lijkt inderdaad heel geschikt voor het bewerken van een nomenclatuur. Kun je er een hele kolom in plakken die uit Excel is gekopieerd? (zoals alle bezienswaardigheden)
Maar in ieder geval zou ik nog steeds door visualisatie gaan, in ieder geval aan het begin van mijn nomenclatuurbewerking. En het heeft ook het voordeel dat het tegelijkertijd de kamer visualiseert.