Macro om gegevens in een 2D-vlak te laden

Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het modelleren van een gebouw onder Catia V5, en hier is mijn probleem:

Elk apparaat dat in het model wordt geplaatst, ontvangt attributen (handmatig ingevoerd), de lokale stijl waarin het zich bevindt, de naam van de instantie, enz.

Al deze attributen zijn terug te vinden in de nomenclatuur (in Assembly Design), en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om ze direct over te brengen naar een 2D-plattegrond van het gebouw. Idealiter zouden het labels moeten zijn die naast de apparatuur worden geplaatst, maar dat is slechts een bonus.

Als iemand van jullie een methode of macro heeft om dit resultaat te bereiken, zou dat geweldig zijn!

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo:

Als uw kenmerken zichtbaar zijn in de assemblagestuklijst, kunnen ze zichtbaar zijn in de 2D-stuklijsttabel .

Tabblad: Analyse / stuklijst / componentenlijst / eigenschappen van componentenlijst.

Kies wat u in de tabel wilt zien door het kenmerk te verplaatsen van verborgen naar weergegeven.

"Het ideaal zou zijn om labels te maken die naast de apparatuur worden geplaatst."

Elke bijgevoegde tekst of 2D-tekstvak kan worden gekoppeld met een link naar een attribuut van de 3D.

We klikken met de rechtermuisknop op het (groene) kader van het tekstvak "link naar een attribuut" en vervolgens wijzen we per venster naar het element dat het attribuut bevat dat we willen koppelen (selectie in de vervolgkeuzelijst die wordt geopend).

Goedenavond
Ik wil graag ons kanaal met u delen met   tutorials over de toonaangevende software gewijd aan engineering en ontwerp 
de meest gebruikte in de CATIA-wereld.
Als je wilt, strijk ons dan een eenvoudige blauwe duim onder de video's, vergeet je niet te abonneren op ons kanaal om de nieuwe video's te ontvangen.

PS: Ik wacht op uw opmerkingen en suggesties 

https://www.youtube.com/channel/UCjErSIGEneWY-60y7uwq0dg