Ik ben momenteel bezig met het maken van macroknoppen om blokken in de achtergrond van een tekening in te voegen.
Tot zover niets ingewikkelds, ik heb een code die heel goed werkt:
Stel swApp in = _ Toepassing.SldWorks
Deel instellen = swApp.ActiveDoc Deel.EditTemplate Deel.EditSketch Dim myBlockDefinition als object Set myBlockDefinition = Part.SketchManager.MakeSketchBlockFromFile(Niets, "D:\_MAIA\1_MODELES\4_BLOCS-BUFFERS\Tol ISO2768 - EN22768 - mK.SLDBLK", False, 1, 0) Deel.EditSheet Deel.EditSketch Einde Sub
Mijn probleem betreft de positie van het blok op de tekening, ik zou graag een positie in mijn code kunnen voordefiniëren (in X en Y).
Momenteel, wanneer ik de macro start, past het blok in de linkerbenedenhoek van de tekening.
Ik heb veel dingen geprobeerd, maar zonder succes.
Als iemand iets weet over VBA ben ik geïnteresseerd ;-)
Dus voordat u uw blok invoegt, moet u uw invoegpunt maken en een naam geven dat u zult gebruiken in plaats van uw "niets", zie deze link om het punt te maken:
Dim myBlockDefinition als object Set myBlockDefinition = Part.SketchManager.MakeSketchBlockFromFile(Niets, "D:\_MAIA\1_MODELES\4_BLOCS-BUFFERS\Tol ISO2768 - EN22768 - mK.SLDBLK", False, 1, 0) Deel.EditSheet Deel.EditSketch Deel.ClearSelection2 Waar Einde Sub