Makro do tworzenia i modyfikowania właściwości w części SolidWorks

Witam

Bardzo często muszę używać i aktualizować części utworzone w SolidWorks przez długi czas.

Za każdym razem, gdy muszę zmodyfikować jedną z tych części lub odtworzyć jej płaszczyznę, muszę przypisać do niej materiał (zwykle zawsze ten sam), utworzyć niestandardową właściwość Materiał, utworzyć właściwość Masa i przejść do właściwości dokumentu, aby zmodyfikować jednostkę masy, aby zmienić ją na kg.

Aby uniknąć powtarzania w kółko tych samych czynności, chciałbym wiedzieć, czy możliwe będzie stworzenie makra, które zrobi to wszystko.

Próbowałem nagrać makro podczas robienia tego wszystkiego, ale kiedy chcę go użyć, po prostu otwiera mi się menu właściwości niestandardowych i nic więcej się nie dzieje.

Ponieważ nie znam się zbytnio na Macro, mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Guillaume

Jeśli chodzi o materiał, spójrz na to makro, które na pewno Ci pomoże:

https://www.codestack.net/solidworks-api/document/materials/show-edit-material-dialog/

Dla właściwości, które znajdziesz w menu tego rozdziału, przeczytaj właściwość i wpisz właściwość:

https://www.codestack.net/solidworks-document-manager-api/document/data-storage/custom-properties/

Sprawdź, czy znajdziesz to, czego szukasz i spróbuj zmodyfikować według własnych upodobań.

W przeciwnym razie, bez żadnej wiedzy na temat makr, istnieją narzędzia Visiativ (MyCad-Integration), które robią to, o co prosisz, bez żadnej wiedzy w makro i wsadowo (zastosuj do folderu lub zestawu i wszystkie dzieci:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2018/fr/PrsentationdelutilitaireIntegrat.html

1 polubienie

Dziękuję za odpowiedź.

Udało mi się poradzić sobie ze zmianą jednostki masy i zastosowaniem materiału.

Jeśli chodzi o właściwości, postaram się zobaczyć z twoim linkiem.

A moja wiedza o makro kończy się na kilku kursach VBA na temat Excela na studiach licencjackich.