Macro om in STEP op te nemen vanuit een tekening

Hallo

Een simpele vraag!!

Ik wil in STAP AP214, van de tekening, het stuk opnemen dat ik zojuist heb gemaakt.

Het doel is niet om terug te gaan naar 3D om op te slaan onder + type van het stapbestand ... enz.

Ik weet niet hoe ik in VBA moet programmeren.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Vriendelijke groeten

Zonder kennis van VBA kan het ingewikkeld zijn.

Dat gezegd hebbende, als je wat tijd hebt, kan het een goede gelegenheid zijn om aan de slag te gaan. Is het nog nuttig voor de toekomst;)

Heb je de tutorials bekeken? Bijvoorbeeld deze

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/formations/convertir-gratuitement-des-fichiers-solidworks-sldprt-sldasm-en-step.html

Maar nogmaals, als het aan uw verwachtingen voldoet. Neem de tijd om het te analyseren en probeer het aan uw kant te programmeren door het als hulpmiddel onder uw riem te houden. Het is altijd interessanter om het zelf te doen... En het stelt je in staat om kleine persoonlijke accenten toe te voegen;)

1 like

Ik denk dat je je moet wenden tot bestaande oplossingen, ik denk met name aan Batch Converter of Axemble Integration die het werk heel goed zullen doen en bovendien zullen je het massaal kunnen doen. Ik zie dat je de medaille "Ondersteuning" hebt.

Het maken van een macro vereist dat je goed nadenkt over de tijd die je eraan gaat besteden (vooral zonder kennis) en dit in relatie zet tot de tijd die je gaat winnen.

Vaak is het voordeel erg klein.

4 likes

Hallo en bedankt voor je antwoorden

Ik gebruik momenteel een macro om tekeningen op te slaan als PDF's.

Als ik de opmerkingen van deze macro lees, lijkt het mogelijk om deze aan te passen aan mijn behoeften.

Dit betekent dat het programma:

1) Controleer of je in een tekening zit of niet.

2) Open de 3D

3) opslaan in STEP AT214-formaat (met behoud van dezelfde naam als het 3D-bestand)

4) Sluit de 3D

Als iemand een idee heeft over hoe de code te schrijven....

Bij voorbaat dank

PS: als u de macro bijvoegt om op te slaan als PDF

saveas_pdf.swp

Onopgelost probleem

Een idee dat voorlopig is opgegeven. Wachten om te leren programmeren in VBA

Dank u allen voor uw antwoorden

Hallo

Ik heb mijn verzoek opgelost.

Ten slotte is mijn collega cartoonist.

Met deze macro kunt u de PDF van het plan maken en de STAP van de kamer maken op basis van een tekening.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo Orval,

Ik ben zo vrij om je bericht opnieuw te openen omdat je macro me enorm interesseert, maar ik kan het niet lezen ...  

Alstublieft, welke versie van SW gebruikt u? Als het ooit een versieprobleem is, kunt u uw macro als bijlage in txt-formaat zetten?

Bedankt voor je hulp

1 like

Hallo

Ik ben al enige tijd op zoek naar een macro die het deel in STEP van de MEP kan opnemen.

Heeft iemand deze macro omdat ik hem niet kan vinden op dit bericht? En op de andere werkplekken krijg ik ze niet aan de praat 

Ik ben op solidworks 2012.

PS: Sorry dat ik dit bericht opnieuw open.

Bij voorbaat dank.

Hallo, ik start het onderwerp opnieuw,

Ik heb een macro gemaakt met UserForm die aanbiedt om te kiezen door middel van een selectievakje, uit een plan, de export in PDF, DXF van het plan en de PDF3D, STEP, IGES en PARASOLID van het model met betrekking tot de tekening. Afzonderlijk of in een ZIP-bestand.

Voor de export in 3D-formaten heb ik het model geopend vanuit de eerste weergave van het actieve blad en vervolgens de export uitgevoerd. Alles gaat goed, maar ik zou graag de mogelijkheid willen toevoegen om aan te bieden om de 3D-export van alle modellen van de Draw uit te voeren (dus in elk blad)

Ik kan geen oplossing vinden voor:

1. Terug naar het plandossier
  2. Ga naar het volgende blad
  3. Start de exportbewerking opnieuw
  4. Ga terug naar het planbestand en zo verder tot het laatste blad.

Nog een nogal esthetische vraag , op een pc met een enkel scherm, opent de UserForm in het midden van het scherm, terwijl op mijn computer met twee schermen deze in het midden van beide schermen wordt geopend, ondanks dat de instelling "1-CenterOwner" is 

Dank u voor uw hulp.

EDIT: Ik heb een nieuwe vraag geopend omdat deze als opgelost wordt beschouwd. Hier: https://www.lynkoa.com/forum/mise-en-plan/macro-comment-revenir-au-fichier-de-plan-apr%C3%A8s-un-export-3d-depuis-mise-en-plan-p