Kan iemand mij helpen?
Hallo @ziedbalti33
Allereerst welkom op het SW en Visiativ Designers and Users Forum.
Ik weet zeker dat we u kunnen antwoorden, gezien het hoge niveau van onze deskundige collega's, het enige probleem is dat we in augustus zijn en dat de meeste bedrijven gesloten zijn en onze collega's op vakantie zijn.
Misschien moeten we nog even geduld hebben!
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb een beetje moeite om het verzoek te begrijpen. Is het niet gemakkelijker om de basisfuncties van SW te gebruiken om een nomenclatuur te creëren die voldoet aan het verwachte in plaats van alles per macro te "forceren"?
Dank u voor uw antwoord. Om mijn vraag te verduidelijken, wil ik een macro voor borrelen uit een Excel-bestand halen. Mijn doel is om de stuklijst te extraheren met behulp van de SOLIDWORKS-functie. Dan ga ik deze stuklijst exporteren naar een Excel-bestand. Ten slotte wil ik een macro waarmee je handmatig kunt borrelen vanuit dit Excel-bestand. Concreet zou ik graag een macro willen die begint met kamer nummer 1. Nadat u dit onderdeel handmatig hebt geselecteerd, moet de bijbehorende bel de hoeveelheid bevatten. Zodra bewijsstuk 1 is verwerkt, wil ik graag doorgaan naar bewijsstuk 2, enzovoort.
Hallo
En deze in MEP of in 3D?
Tekening
Hallo
Ik begrijp het nog steeds niet. U kunt uw stuklijsten baseren op Excel of op een standaard SW-stuklijstsjabloon (later exporteerbaar naar Excel).
Om de stuklijst in de gewenste volgorde te hebben, plaatst u uw bestanden in de gewenste volgorde in de stuklijst en stelt u deze in om die volgorde te volgen.
Hallo;
Het gebruik van een Excel-tabel en een macro in deze zin kan ingewikkeld zijn.
Waarom gebruikt u niet de opties " Sequentiële volgorde" en " Hoeveelheid " in de bubbelopties?
(Houd er rekening mee dat uw weergave bij de bestaande nomenclatuur moet worden gevoegd.
…
en om de geselecteerde weergave te koppelen aan de stuklijst die opnieuw moet worden geordend:
Klik met de rechtermuisknop in een leeg gebied van uw weergave: vink vervolgens in het vak " Bubbel " het vakje aan en kies vervolgens de naam van de stuklijst uit de vervolgkeuzelijst.
Anders biedt Solidworks enkele opties om de BOM te sorteren: (Klik met de rechtermuisknop op uw tabel=> Sorteren:
… Maar de keuzes zijn beperkt...
Maar ook:
Hernoem het coördinatensysteem rechtstreeks met de hand in een ballon of in de nomenclatuur... Het risico is dat dezelfde benchmark meerdere keren wordt gebruikt voor verschillende componenten.
Vriendelijke groeten.