Macro om het symbool = aan elke kant van een dimensie in te voegen

Hallo

Ik weet dat het niet gestandaardiseerd is, maar in mijn winkel gebruiken ze dit type offerte "= <DIM> =".
Ik heb een macro in elkaar geflanst met wat ik op internet heb gevonden om dit te automatiseren, maar ik zou graag willen dat het omkeerbaar is, d.w.z. dat ik de = kan verwijderen zonder de dimensie te hoeven bewerken.
En nu ben ik aan het drogen.

Als iemand een kijkje kan nemen

Bedankt

Txt.
3 likes

Hallo 

Kunt u ons uw code geven alstublieft =)

3 likes

Dit is het txt-bestand.

3 likes

ah DSL ^^ 

Ik kijk het vanavond =)

2 likes

Hallo

Wat bedoel je met "zonder de afmeting te hoeven bewerken", want als je een andere macro maakt door alleen de regels te vervangen:

'Nieuwe dimensie tekst
sNewPrefix = "= "
sNewSuffix = " ="

bij:

'Nieuwe dimensie tekst
sNewPrefix = ""sNewSuffix
= ""

Hiermee kunt u de = = op de geselecteerde dimensie verwijderen.

Anders kunt u ook een macro maken die alle dimensies van het plan analyseert en de = = verwijdert op al degenen die ze bevatten, de bijgevoegde code stelt u in staat om alle dimensies van het plan te analyseren en alle informatie ervan in een Excel-bestand te extraheren, daarmee moet er een manier zijn om snel aan iets te sleutelen.

Vriendelijke groeten

anotation_plan_solidworks.txt
3 likes

Anders kunt u de citaat favorieten gebruiken...

http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/t_adding_a_style_to_a_document.htm

3 likes

Hallo

Ik heb je macro een beetje normaal gewijzigd, nu kun je je voorvoegsel (of achtervoegsel) plaatsen en als ze er al zijn, verwijdert de macro ze. Ik hoop dat het nuttig voor je zal zijn in je winkel.

Dimitri

macro.txt
5 likes

@d. Roger:
Bedankt voor je macro! Met "zonder de dimensie te bewerken" bedoel ik dat ik niet naar de dimensietekst hoef te gaan en de == met de hand hoef te verwijderen, en ik wilde geen tweede macro maken omdat ik alles met één knop wilde doen.

@max59:
Het werkt niet omdat de zijstijl rekening houdt met het type tolerantie (absoluut, pasvorm, symmetrisch..)

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

2 likes

Ik hou echt van de foutmelding:)

1 like