Hallo
Hier is mijn probleem, ik heb een macro gemaakt om een Solidworks-stuklijst op te slaan als een Excel-bestand. Alles werkt perfect, behalve dat de Excel-tabel die is gemaakt op basis van de betreffende nomenclatuur 2 extra kolommen aan het einde van de tabel heeft. Eén QTE-kolom en één kolom met onderdeelnummers.
Ik kan er niet achter komen waar het probleem vandaan komt.
Wetende dat wanneer ik handmatig de manipulatie doe van het opslaan van de stuklijst in Excel, de 2 kolommen niet worden gemaakt.
Ter informatie, ik weet niet veel van code, het is vooral ^^ vindingrijkheid.
Als je ideeën hebt, ben ik er helemaal voor.
Hier is de code in kwestie:

en voor het back-upgedeelte van het Excel-bestand is hier de code:
Status = swTable.SaveAsExcel(stDestinationFolder & stFileName & ".xlsx", True, False)
Bij voorbaat dank
Misschien komt het uit 2 kolommen die in uw tabel zijn verborgen?
Of het tabelsjabloonsjabloon dat standaard wordt gebruikt?
Edit: zie deze link in het onderste gedeelte:
https://help.solidworks.com/2022/english/api/sldworksapi/Save_Table_to_Microsoft_Excel_Example_VB.htm?verRedirect=1
Of het is goed gespecificeerd:

Edit2: er zijn tags voor de code:
Het is gemakkelijker dan een afbeelding omdat de code kan worden gekopieerd en geplakt.
Bedankt voor zo'n snelle reactie.
Het vreemde is dat wanneer ik de stuklijst handmatig opsla in Excel-formaat, deze kolommen niet bestaan. Daarom kwam het probleem voor mij van de macro.
Ik heb de nomenclatuur op Solidworks gecontroleerd (klik met de rechtermuisknop om kolom te tonen), er is geen kolom verborgen.
Inderdaad, ik ga de tags gebruiken =)
Inderdaad, door de SaveAsExcel-formule te wijzigen door verborgen cellen uit te sluiten, werkt het; de tabel die in Excel-formaat is opgeslagen, bevat niet langer de 2 kolommen in kwestie.
Ik weet niet waar deze beroemde verborgen kolommen vandaan komen, maar mijn probleem is opgelost.
Heel erg bedankt =D
Kun je de code delen voor een toekomstige geïnteresseerde?
En vergeet niet het onderwerp als opgelost te zetten.
De code in kwestie:
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModDoc As SldWorks.IModelDoc2
Dim swTable As SldWorks.ITableAnnotation
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModDoc = swApp.ActiveDoc
Dim swSM As ISelectionMgr
Set swSM = swModDoc.SelectionManager
Set swTable = swSM.GetSelectedObject6(1, -1)
swModDoc.ClearSelection2 (True)
Dim swSpecTable As IBomTableAnnotation
Set swSpecTable = swTable
Het opnamegedeelte:
Status = swSpecTable.SaveAsExcel(stDestinationFolder & stFileName & ".xlsx", False, False)
Nogmaals bedankt