Macro Solidworks 2021 versus 2022

Hallo

Ik ben net gemigreerd van Solidworks 2021 naar Solidworks 2022.

Sindsdien werken mijn macro's niet meer.
Ik moet veel dingen aanpassen om het te laten werken.

Bijvoorbeeld, het moeten declareren van de " i " als een geheel getal om lussen te maken Voor i = ...

Nou, aan het eind van de dag zal ik mijn code aanpassen, geen probleem.

Aan de andere kant werken sommige standaardfuncties niet meer.
De functie Mid() wordt bijvoorbeeld niet meer herkend.

Een ander kritieker punt voor mij is dat het de Windows-omgevingsvariabelen niet meer herkent→ Environ(" gebruikersnaam "), wat erg handig is om de sessie-ID naar de juiste map te laten verwijzen onder c:\user.

Heeft u enig idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?

In de referenties heb ik er een die ontbreekt " CATIA Composer 1.0 Type Library " en ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank

Yann

Hallo en welkom;

Migreren naar een nieuwe versie kan soms wat problemen opleveren, maar degene die je aankondigt lijken me niet het resultaat:

Als je variabelen moet declareren (wat wordt aanbevolen en aangemoedigd) om in plaats daarvan te kijken, heb je niet het idee van " Optie Expliciet " rondslingeren in je codes.

De CATIA-referentie maakt geen deel uit van de Solidworks-installatie, maar alleen van de CATIA-installatie. (dus als CATIA niet geïnstalleerd is...)

=> Controleer de geïnstalleerde componenten:
https://help.solidworks.com/2022/french/Installation/install_guide/c_prep_clients_admin_images.htm?verRedirect=1

=> Installeer of repareer de installatie van Visual Basic for Applications en Visual C++ redistributables indien nodig.

=> Het eerste wat ik zou doen is uw bibliotheken terugverwijzen naar Solidworks 2022.

2 likes

Het is raar voor de Catia-referentie omdat ik CATIA nooit heb geïnstalleerd.
Ik dacht dat het een overblijfsel was van Solidworks 2021 omdat beide Dasault-software zijn