Ik wil een Listwiew-besturingselement invoegen in een UserForm van een van mijn solidworks-macro's. Maar ik krijg de volgende foutmelding: Kan de objecten niet laden omdat ze niet beschikbaar zijn op deze machine. Aan de andere kant, als ik VBA start vanuit een Excel, werkt het. Ik zorgde ervoor dat ik precies dezelfde referenties had op de solidworks VBA. Hoe komt het dat de twee versies van vba niet hetzelfde werken? Als iemand me kan helpen! Bedankt
Ik weet niet zeker of de tool voor het maken van macro's hetzelfde is in Excel en in Solidworks, althans voor mij als ik op "?" en vervolgens op "Over Microsoft visual basic voor toepassing" klik, kom ik niet dezelfde versies tegen, dus ik denk dat de instelling van de ene de andere niet aangaat en dat de toevoeging van een besturingselement in de gereedschapskist ook niet. Controleert of alle toevoegingen van extra componenten hetzelfde zijn in de tools voor het maken van macro's van Excel en Solidworks, door met de rechtermuisknop op de toolbox te klikken en vervolgens de bijgevoegde afbeelding te zien.
Dank u voor uw antwoord, Ja inderdaad, het zijn twee verschillende versies van vba op de twee applicaties. In Excel bevindt de invoegtoepassing: Microsoft Listview-besturingselement zich in SysWOW64\MSCOMCTL. OCX Ik heb het .ocx-bestand toegevoegd in de SolidWorks VBA-referenties, maar de besturing wordt niet weergegeven in de lijst met add-ons! Hoe kan dat?