Macro solidworks?

Goedenavond allemaal, 

Ik zou graag willen weten wat een macro is en waar het voor dient

Ik heb macro's gedownload van de lynkoa-site, maar ik voeg ze in en ik begrijp het venster dat wordt geopend om ze te bewerken niet

Welke parameter moet worden ingevoerd?

Met vriendelijke groet, Nicolas

2 likes

Wauw! Een veelomvattend onderwerp! Kunt u dit toelichten? Welke macro heb je hersteld?

1 like

Succes lol

Lucas lijkt goed te raken in macro's en daarnaast heeft hij een aantal tutorials over lynkoa gemaakt die gebruikt kunnen worden.

2 likes

Dus ik heb de 2 (bijlage) gedownload, evenals "activeer alle configuratie" in formatl .html

Het zijn dus .swp-bestanden, maar er verschijnt een foutmelding dat geen enkel programma het kan lezen

Echter, eenmaal geopend in solidworks met macro tool

Er verschijnt een venster waarin ik graag informatie over deze functies wil hebben

sans_titre_1.jpg

Dit venster verschijnt (zie bijlage)

sans_titre_2.jpg

Het is heel eenvoudig, open een kamer en druk op Extra/Macro/run. In het vak dat wordt geopend, moet u mogelijk het type bestanden wijzigen dat moet worden geopend om swb of swp te selecteren.

Merk op dat dit type bestand ook naar u kan worden verzonden voor 3D in plaats van STEP of IGES. Festo biedt dit bijvoorbeeld aan voor zijn cilinders. Hierdoor heb je geen dode lichamen maar echte bouwbomen.

Edit: Natuurlijk moet je eerst het .swp of .swb bestand op je computer hebben opgeslagen.

2 likes

Maar wat heeft het voor zin?

Het wordt met name gebruikt om repetitieve handelingen automatisch uit te voeren, om tijd te besparen, of zelfs om handelingen die niet handmatig kunnen worden uitgevoerd.

De macro waar je het over hebt lijkt, zoals de naam al doet vermoeden, alle configuraties te activeren. Zonder hen moet je ze een voor een activeren. Als je er honderd op een zware assemblage hebt, ben je er met de hand een dag mee bezig, met deze macro start je hem 's avonds als je van je werk komt en de volgende ochtend is hij klaar.

1 like

Voor Feature Masse is het de MyCADServices-voorouder van het SW-zwaartepunt dat vandaag de dag als basis te vinden is. Vóór SW13 bestond deze functie niet. Dus ik denk dat @jmsavoyat aan de oorsprong ligt van deze macro. Je maakt een 3D schets met slechts 1 punt. U start de macro en selecteert dit punt. U valideert en de macro zal het punt op het zwaartepunt herpositioneren. De actie die gedaan moet zijn is dat de macro de coördinaten van het zwaartepunt heeft genomen en deze op de punt van je 3D-schets heeft ingevuld! Dit is erg handig wanneer je bijvoorbeeld een roerpedaal trekt.

1 like

@ Benoit

en voor het geval ik er een wil maken, (zie bijlage)

Wat kan ik als parameter invoeren?

Wat zijn belangrijk?

sans_titre_1.jpg

Hier is de vraag veel te vaag! De pro's zullen je zeker vertellen (@Lucas en @jfaradon) voordat je je halsoverkop in de code stort, je moet al weten wat je wilt doen. Het gaat ook om design: je begint niet met tekenen in 3D zonder een crobard op een stuk papier te hebben gekrabbeld. Macro's zijn hetzelfde.

Dus wat wil je doen met deze macro?

Er zijn een aantal tutorials daar: http://www.lynkoa.com/search/Macro?type[0]=tutorial je kunt een kijkje nemen.

3 likes

Allereerst, weet waar het voor is (en je zei me dankjewel)

dan informatie hebben om deze te kunnen gebruiken indien nodig

Dat is alles

Naar mijn mening is deze vraag dus gesloten. Als je een macro "project" hebt, is het beter om een vraag die het beschrijft opnieuw te doen voor meer leesbaarheid en om te voorkomen dat het in alle richtingen gaat.

Pas nu op dat u niet alles met macro's probeert te doen. SolidWorks is in veel gevallen voldoende zonder daar een beroep op te doen.

Dus om samen te vatten, kijk naar de tutorials als er een is die praat over de basisprincipes van macro's. En als je een bepaalde behoefte hebt, schrijf die dan eerst op. Van daaruit kunnen we zien naar welke oplossing we moeten gaan.

1 like

naar mijn tutorials!!

Ik begrijp het niet. Ik dacht dat ik je vraag had beantwoord?

2 likes

Duplicaat

1 like

@ Nicolas 

+1 voor de vraag

-1 voor je antwoord dat niets betekent

Edit Ik dacht dat Benoit de antwoorden had gegeven

2 likes

Hallo Nicolas,

Het juiste antwoord moet meestal worden ontleend aan de antwoorden die door de bijdragers worden gegeven. Ik denk wel dat @Benoit voor een groot deel heeft bijgedragen aan het begeleiden van je onderzoek. Het zou normaal zijn geweest om hem het juiste antwoord te geven. Dat is het principe! Denk er de volgende keer eens over na!

Vriendelijke groeten

4 likes

sorry voor @benoit

het is waar dat deze antwoorden me hebben geleid, maar ik kan mijn macro nog steeds niet gebruiken of maken, 

Dus ik heb anderen gedownload en ik heb ze beoordeeld en becommentarieerd (wat ook punten geeft)

Dus ik zal de volgende keer een meer specifieke vraag stellen

Groeten Nicolas

1 like

@nicolas het gaat niet om de tijd, de punten, het is de erkenning van de hulp. Bovendien staat het beste antwoord bovenaan de lijst, dus stel je voor dat degenen die op zoek zijn naar hetzelfde onderwerp als jij wanneer ze je vraag raadplegen, de relevante antwoorden kunnen missen die, zoals je zegt, sturen we 

Bewerk je antwoord en maak ten minste één plagiaat van het antwoord van Benoit als citaat 

Voor deze keer zal hij het je niet kwalijk nemen, dat weet ik zeker. Om te gillen

4 likes