Macro in Solidworks

Hallo

Ik gebruik in de bouwboom constant de weergave van "Toon componentbeschrijvingen" en ik vink "Toon de naam van de weergavestaten" uit.

Ik doe deze gymnastiek bij elk onderdeel of assemblage dat nog niet eerder is verwerkt, omdat deze informatie, eenmaal ingevuld, voor eens en voor altijd wordt vastgelegd in het onderdeel of de assemblage.

Weet niet de methode om een macro te maken met deze reeks opdrachten, ik vraag om hulp om het te maken.

Bedankt.

1 like

Hallo

Heb je het ooit geprobeerd via de macrorecorder??? U begint met opnemen en voert vervolgens de bewerking uit, bewerkt de beschrijving en vervolgens stopt u deze door deze op te slaan. Kortom, je neemt op wat je doet en stopt dan met opnemen.

2 likes

Hallo

Ja, ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet als ik het uitvoer.

Om mijn macro te maken:

Ik klik op het rode punt voor de opname

Klik met de rechtermuisknop op het onderdeel of de samenstelling, in de bouwboom schuif ik op "Boomweergave" en vervolgens op "Toon componentbeschrijving" die is aangevinkt.

Ik stop met opnemen en sla de naam van de macro op.

1 like

Hallo, heb je geprobeerd dit te doen en op te slaan als een sjabloon?

1 like

Hallo

Ja, ik heb dit inderdaad gedaan om mijn modellen bij te werken en het lost het probleem op voor de volgende nieuwe onderdelen of nieuwe assemblages.

Maar ik gebruik bestanden die afkomstig zijn van klanten of oude bestanden (bibliotheek, bedrijf of andere) die ik graag wil bijwerken om ze te hergebruiken.

Hallo

Dim swApp als SldWorks.SldWorks
Dim swModelDoc als SldWorks.ModelDoc2
Dim swFeatMgr als SldWorks.FeatureManager
Sub hoofd()
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Stel swModelDoc in = swApp.ActiveDoc
Stel swFeatMgr in = swModelDoc.FeatureManager

Als swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Waar Dan
        swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Onwaar
    Einde als
    Als swFeatMgr.ShowComponentDescriptions = Onwaar dan
        swFeatMgr.ShowComponentDescriptions = Waar
    Einde als
Einde Sub

6 likes

Hallo

Wauw!

Ik ben jaloers op de "knowhow".

Het werkt als een zonnetje!

Hartelijk dank!

1 like

Denk er ook over na om dit in je modellen te veranderen, op die manier hoef je het niet bij elk nieuw gemaakt stuk opnieuw te doen:)

1 like

Hallo
Ik was op zoek naar deze zeer nuttige macro, maar het werkt niet met Solidworks 2010, kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ja en nee, ik heb geen Solidworks 2010 en de ShowDisplayStateNames-functie  verscheen pas vanaf de 2012-versie, dus de regels:

Als swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Waar Dan
        swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Onwaar
 Einde als

kan niet werken op uw 2010 versie, verwijder ze, moet u op zijn minst een deel van de macro functioneel.

Vriendelijke groeten

1 like

Dank je wel Daniel,
Inderdaad, de helft van de macro werkt, dat is al een gegeven!
Oprecht