Ik gebruik in de bouwboom constant de weergave van "Toon componentbeschrijvingen" en ik vink "Toon de naam van de weergavestaten" uit.
Ik doe deze gymnastiek bij elk onderdeel of assemblage dat nog niet eerder is verwerkt, omdat deze informatie, eenmaal ingevuld, voor eens en voor altijd wordt vastgelegd in het onderdeel of de assemblage.
Weet niet de methode om een macro te maken met deze reeks opdrachten, ik vraag om hulp om het te maken.
Heb je het ooit geprobeerd via de macrorecorder??? U begint met opnemen en voert vervolgens de bewerking uit, bewerkt de beschrijving en vervolgens stopt u deze door deze op te slaan. Kortom, je neemt op wat je doet en stopt dan met opnemen.
Ja, ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet als ik het uitvoer.
Om mijn macro te maken:
Ik klik op het rode punt voor de opname
Klik met de rechtermuisknop op het onderdeel of de samenstelling, in de bouwboom schuif ik op "Boomweergave" en vervolgens op "Toon componentbeschrijving" die is aangevinkt.
Ik stop met opnemen en sla de naam van de macro op.
Ja, ik heb dit inderdaad gedaan om mijn modellen bij te werken en het lost het probleem op voor de volgende nieuwe onderdelen of nieuwe assemblages.
Maar ik gebruik bestanden die afkomstig zijn van klanten of oude bestanden (bibliotheek, bedrijf of andere) die ik graag wil bijwerken om ze te hergebruiken.
Dim swApp als SldWorks.SldWorks Dim swModelDoc als SldWorks.ModelDoc2 Dim swFeatMgr als SldWorks.FeatureManager Sub hoofd() Stel swApp = Toepassing.SldWorks in Stel swModelDoc in = swApp.ActiveDoc Stel swFeatMgr in = swModelDoc.FeatureManager
Als swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Waar Dan swFeatMgr.ShowDisplayStateNames = Onwaar Einde als Als swFeatMgr.ShowComponentDescriptions = Onwaar dan swFeatMgr.ShowComponentDescriptions = Waar Einde als Einde Sub