Ik probeer tevergeefs een macro te maken waarmee ik een STEP (AP214) van het gebruikte bestand kan opslaan. De bijzonderheid is om eigenschapsnamen te gebruiken die specifiek zijn voor de actieve configuratie (want bestand met meerdere configuraties) als bestandsnaam. De te gebruiken eigenschappen zijn " N_PLAN " en " IND_SUIVANT " gescheiden door een " - " (Streepje van 6). En tot slot wil ik dit bestand opslaan in deze map: Z:\STEP
Voorbeeld: N_PLAN Eigendom: PS270 IND_SUIVANT eigendom: B De naam van het uiteindelijke bestand is dus: PS270-B.step
Het bespaart me het bestand, in de juiste map... maar aan de andere kant is de naam van het uitvoerbestand hetzelfde als het SLDPRT-bestand. Er worden geen configuratiespecifieke eigenschappen gebruikt
Update: Ik heb net opnieuw getest met een ander bestand, het werkt niet meer ... Raar ding
Ik heb niet naar de macro van @OBI_WAN gekeken ... Maar wat zeker is, is dat het positiever voor je zou zijn om het te openen en te proberen te begrijpen wat erin staat. Het hebben van een kant-en-klaar ding zal je niet helpen als het niet meer werkt (verandering van versie, enz.)
Kortom, probeer, probeer en kom vragen stellen over uw reizen
Je had tijd om je verzoek te posten. Neem 5 minuten de tijd om duidelijker uit te leggen wat niet werkt. Het is ook een zeker respect voor @Cyril_f en @OBI_WAN die wat tijd hebben verspild om u te helpen uw probleem op te lossen.
Hallo Je hoeft alleen maar naar de macro-editor te gaan en enkele referenties te activeren (er is een functie die de aanwezigheid van de map regelt en indien nodig aanmaakt, maar je moet de referenties activeren). Het gaat via dit (tools->referenties)
Het enige dat je vergeet in je macro- @Cyril_f was de vergeten om je 2 constanten die je hebt toegevoegd voor het testen te verwijderen. Als je deze 2 regels corrigeert (wisselconstanten uit om je export te testen) werkt het perfect. Ter info, de export wordt gedaan naar C:\Export.
In het geval dat ik de code kopieer om voor u te vervangen:
Bewerken: De apostrof zet een regel in een opmerking en deze regel wordt dus niet verwerkt. Je export is daarom gedaan naar c:\Export met de naam -.step omdat het de eigenschappen niet heeft gevonden.