SolidWorks Macro VBA-bestandsbeheer

Hallo

Sinds 3 jaar is het voor ons onmogelijk om Solidworks-bestanden te maken vanuit een Excel-macro. Dit werkte voordat we onze PDM-server overstapten naar de 2020-versie en nog steeds dezelfde fout in 2022.

Wanneer we de copyfile, de SetVar (onder andere) in een macro gebruiken krijgen we een foutmelding (zie afbeelding).

2023-04-05_11-29-19

Het werkt als je de macro bijvoorbeeld op een tekstbestand gebruikt, maar onmogelijk op een sldprt of sldasm.

Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing? :slight_smile:

Bij voorbaat dank,

Loïc

Hallo @lnieli

Loïc, blij u te mogen verwelkomen op het forum.

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een paar problemen.

We hebben onze macrokampioen die je dit in een paar minuten zal uitleggen

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo
Ik had het probleem met de programma's die ik (in C#) had gemaakt tijdens ons bezoek aan Epdm 2022. Ik heb dit probleem opgelost door me te richten op een andere processorarchitectuur bij het compileren van het uitvoerbare bestand:
Op 2019: x86/x64 - geeft de voorkeur aan 32-bit
Op 2022: x86/x64 - geeft de voorkeur aan 64-bit
Deze verandering verscheen eigenlijk vanaf de versie van 2020.
Zie HIER
Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Misschien een andere manier, omdat het VBA is, zou je je versie van VB moeten zien, want ik herinner me dat de automatische installatie na SW het VB7.DLL-bestand wist (als ik het me goed herinner) en het vervangt door een lagere versie die macro's onbruikbaar kan maken.
Ik gebruik updatevar zonder problemen op PDM 2022 met een 32-bits Excel.

1 like

Hallo
Ter info, de enige functie die me problemen bezorgde, was "SetVar", alle andere functies die ik in mijn programma's gebruik, werkten perfect.
Ik kan niet zeggen dat het hetzelfde probleem is omdat het vba is, maar het lijkt er echt op, het is de moeite waard om te testen...
Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt allebei voor jullie antwoorden, het gaf me een aantal mogelijkheden om te verkennen, helaas heb ik op dit moment geen oplossing gevonden, maar ik zal wat dieper graven.

Hallo
Probeer deze draad te zien

Hallo

Om je een beetje feedback te geven, het element dat echt problematisch was, was de setvar.
Na het installeren van een 64-bit office is het probleem opgelost.

Dank u allen voor uw antwoorden.

A++