Ik ben nieuw in VBA en code in het algemeen en ik ben momenteel het maken van een macro die importeert puntcoördinaten uit een tekstbestand om een spline te maken.
Ik heb al veel informatie online verzameld, maar ik zit vast bij het maken van een tabel uit het tekstbestand.
Het grootste probleem dat ik tegenkom is het volgende: mijn waarden splitsen en ze rangschikken in een tabel die ik later zou kunnen bellen (om mijn punten te plaatsen, de posities ervan te vergelijken enz ...)
Hier is waar ik ben:
Private Sub cmdDecoupe_Click()
Dim inputString, values() As String
Dim firstValue, secondValue As String
' Chaîne de caractères
inputString = "0.0013 0.0010"
' Supprimer les espaces en trop et divise la chaîne en deux parties
values = Split(Trim(inputString), " ")
' Si la longueur de caractères est supérieur ou égale à 1 alors assigne les valeurs aux variables et remplace les points par des virgules
If UBound(values) >= 1 Then
firstValue = CDbl(Replace(values(0), ",", "."))
secondValue = CDbl(Replace(values(1), ",", "."))
' Affiche les valeurs dans la fenêtre de la console (à des fins de vérification)
MsgBox ("Première valeur : " & firstValue & " ;Deuxième valeur : " & secondValue)
Else
' Gère le cas où la chaîne ne peut pas être correctement divisée
MsgBox "La chaîne d'entrée n'est pas au format attendu.", vbExclamation
End If
>End Sub
In het berichtvenster dat verschijnt, heb ik echter alleen de eerste waarde die wordt weergegeven. Ik heb de indruk dat de splitsing alleen het eerste gesneden deel overhoudt.
Omdat ik nieuw ben in code/VBA, houd ik rekening met alle adviezen
Hallo, het probleem komt van de variabele InputString. Door de splitsing wordt een arrayvariabele van dimensie 6 gemaakt, vandaar de lege waarde voor secondValue.