Jestem nowy w VBA i ogólnie w kodzie, a obecnie tworzę makro, które importuje współrzędne punktu z pliku tekstowego w celu utworzenia splajnu.
Zebrałem już wiele informacji online, ale utknąłem na części tworzenia tabeli z pliku tekstowego.
Największym problemem, jaki napotykam, jest: podzielenie moich wartości i ułożenie ich w tabelę, którą mógłbym później wywołać (aby umieścić moje punkty, porównać ich pozycje itp. ...)
Oto, gdzie jestem:
Private Sub cmdDecoupe_Click()
Dim inputString, values() As String
Dim firstValue, secondValue As String
' Chaîne de caractères
inputString = "0.0013 0.0010"
' Supprimer les espaces en trop et divise la chaîne en deux parties
values = Split(Trim(inputString), " ")
' Si la longueur de caractères est supérieur ou égale à 1 alors assigne les valeurs aux variables et remplace les points par des virgules
If UBound(values) >= 1 Then
firstValue = CDbl(Replace(values(0), ",", "."))
secondValue = CDbl(Replace(values(1), ",", "."))
' Affiche les valeurs dans la fenêtre de la console (à des fins de vérification)
MsgBox ("Première valeur : " & firstValue & " ;Deuxième valeur : " & secondValue)
Else
' Gère le cas où la chaîne ne peut pas être correctement divisée
MsgBox "La chaîne d'entrée n'est pas au format attendu.", vbExclamation
End If
>End Sub
Jednak w wyświetlonym oknie komunikatu mam tylko pierwszą wyświetlaną wartość. Mam wrażenie, że podział zachowuje tylko pierwszą wyciętą część.
Ponieważ jestem nowy w kodowaniu/VBA, biorę pod uwagę wszystkie porady
Witaj, problem wynika ze zmiennej InputString. Podział tworzy zmienną tablicową o wymiarze 6, stąd pusta wartość dla secondValue.