Ik ben een ontwerpingenieur en ik wil de procedures en stappen van CAM onder de knie krijgen. Is het gemakkelijk om CAM te leren en onder de knie te krijgen en wat zijn de hoofdlijnen? En wat zijn jouw tips en stappen om door te gaan? Ik wil de MASTERCAM-software onder de knie krijgen. zijn er boeken of tutorials over CAM?
Om CAM onder de knie te krijgen, moet je al de basis van de verschillende bewerkingstechnieken onder de knie hebben.
Dan zijn er veel dingen die u moet weten over de optimalisatie van de bewerking (directe methoden, vegen, eilandmethoden, enz.), die alleen kunnen worden gedaan door te proberen volgens de onderdelen.
De handleiding voor productietechnici is de basis om te kennen, waarna de tutorials volgen.
CAM computer-aided manufacturing, dat is alles. De computer zal je helpen, dus voor mij (ex-machinist) is de beste training om chips te gaan maken om de wereld van verspanen te begrijpen. Ik weet dat het niet gemakkelijk is, als je thuis een machinewerkplaats hebt, vraag dan om daar tijd door te brengen, het is de beste school, want tussen de theorie van tutorials en de realiteit is er een wereld. Ik wil je niet bang maken, maar naar mijn mening denk ik niet dat je jezelf een machinist kunt noemen door alleen tutorials te lezen. Mastercam-meting, ja, dat is eenvoudig, maar het meten van een bewerking met alles wat daarbij komt kijken is veel ingewikkelder .