Om enkele plannen bij te werken, zou ik graag willen weten hoe ik een cartridge vervang.
Ik heb een paar onderdelen, met 3d + tekening, lang geleden gemaakt met een cartouche van mijn ontwerp, maar niet up-to-date.
Ik heb een bijgewerkte cartridge opnieuw gemaakt en ik zou graag willen weten of ik deze kan vervangen zonder de volledige tekening opnieuw te hoeven maken (omdat ik denk dat mijn cartridge is gekoppeld aan de standaard solidworks-basismap.)
De eenvoudigste manier is om met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens in de sectie "Grootte/formaat van het basisvlak" uw nieuwe basiskaart te selecteren met behulp van de knop "Bladeren"
En zonder heen en weer te gaan tussen A4 en A3 en vervolgens A4, kan het goed zijn om het formaat direct te selecteren en vervolgens op "herladen" te klikken
Het zou logischerwijs moeten worden bijgewerkt
@Bart, ik denk dat je met de macro evenveel klikken zult maken als wanneer je je MEP direct oplaadt (3 of 4). Dus ik weet niet zeker of ik er ook een zou maken
als u wilt, kunt u uw nieuwe titelblok opslaan in SLDDRT en wanneer u vervolgens een plan opent met een oud titelvak, hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop op uw oude plan te klikken en eigenschappen te selecteren.
Dan controleer je de standaardgrootte en scrol je en daar zou je het achtergrondplan moeten vinden dat je hebt gemaakt en alles zal volgen wanneer de verandering plaatsvindt.
De update van het basisvlak, in feite heb ik verschillende basiskaarten wanneer ik mijn kamer maak, selecteer ik degene die ik wil, de standaard is de meest gebruikte, maar ik geef er de voorkeur aan om de keuze te hebben.
Ik heb niet veel plannen, ik vervang ze liever een voor een, maar in 1 of 2 klikken zou het geweldig zijn, zodat ik het plan ook kan controleren en tegelijkertijd kan bijwerken als dat nodig is.
Ik krijg de macro al terug, ik zal de tutorial morgenochtend proberen van de manipulatie en ik houd je op de hoogte.
Dus ik heb de vervanging geprobeerd, maar ik heb een probleem, en misschien ben ik het die dingen verkeerd heeft gedaan toen ik de cartridge maakte.
In feite is mijn plan een bewerkte solidworks en het is leeg (.slddrt) voor de cartridge heb ik meerdere .drwdot. Wat ik graag zou willen doen, is de ene drwdot vervangen door de andere.
Ik heb net de post van manu67 beoordeeld, ik ga proberen het formaat van de cartridge te veranderen, ik zal zien hoe het zich gedraagt. Daarna wil ik geen puinhoop maken in de database, want sommige cartridges hoeven niet te worden aangepast, maar slechts enkele.
Dus ik heb mijn probleem eindelijk opgelost mede dankzij Bart en Manu.
Ik moest mijn cartridge transformeren in een achtergrond, door het te hernoemen onder venster, geen manier om het op te slaan als, zoals manu adviseerde.
Dan vervang ik de achtergrond zoals aangegeven door bart.
Het nadeel is dat ik het jpeg-logo opnieuw moet invoegen omdat het dat niet is. Maar naast het overtypen van een compleet plan, geef ik toe dat ik nog steeds tijd bespaar.
Ik kom terug op het onderwerp. Je weet hoe mensen zijn, alleen al het starten van een macro zorgt ervoor dat ze c... Ik denk er alleen al aan... als ze erover nadenken om erover na te denken.
In de handleiding is een eenvoudige herlading van de basiskaart vereist in de bladeigenschappen en dat is alles.
Dus, is er geen manier om een pop-up-achtige herinnering open te hebben om te zeggen dat de basiskaart alleen moet worden bijgewerkt als deze niet naar het nieuwste sjabloon is (bijvoorbeeld door een eigenschap van de basiskaart te gebruiken)? Daarna doen mensen wat ze willen, maar dan zijn ze tenminste op de hoogte.
Bedankt voor je antwoorden en voor de tutorial van Bart.