Automatisch hoofdlettergebruik in SW

Hallo,  in een tekennotitie laat ik de bestandsnaam verschijnen met: $PRP:"SW-bestandsnaam (Bestandsnaam )"

Ik moet dit bestand in kleine letters opslaan, maar op mijn tekening wil ik het graag in hoofdletters   weergeven 

het is mogelijk om met een code in te voegen met $PRP:"SW-filename (File Name)" ??

1 like

Hallo

Dat is bij mijn weten onmogelijk.

Het zou kunnen met een macro die je elke keer moet draaien (dus zolang je het met de hand doet), maar je moet VBA-programmeren goed kennen en het kost wat tijd om te programmeren.

Hallo 

In automatisch weet ik het niet, maar in de functiemanager is er een vinkje om van kleine letters naar hoofdletters te gaan.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

in mijn versie (SW 2012) bestaat dit vakje nog niet, daarom vroeg ik of er geen "code die bestaat" was

1 like

Dus zoals ik al aangaf, geen code tenzij je VBA-programmering kent. Is dat het geval?

Hallo

klik op de notitie en doe SHIFT + F3 en daar zou het naar hoofdletters moeten gaan... Om het in de praktijk te brengen in macro is het me niet gelukt ...

1 like

Heb je mijn voorstel kunnen testen???

Hallo

nee ik heb net geprobeerd SHIFT + f3 het werkt niet 

Thuis werkt het echter in Solidworks en Word, je klikt op de notitie zodat deze wordt geselecteerd en niet bewerkt, dan doe je SHIFT + F3 en gaat het naar hoofdletters... Bekijk de test in Word...

1 like