Beperkte manipulatie van mechanismen

Hallo

Ik heb altijd veel moeite met het verplaatsen van onderdelen in een assemblage onder beperkingen. Met andere woorden, het verplaatsen onder beperkingen van een deel van een mechanisme (bijvoorbeeld de slinger van een drijfstang-slingersysteem) om het bestudeerde mechanisme in een bepaalde configuratie (positie) te plaatsen.

Volgens de studie wordt manipulatie onder beperkingen gedaan door de SHIFT-toets te activeren en vervolgens het groene kompas op één onderdeel te verplaatsen. 

Ik besteed echter veel tijd aan het verplaatsen van mijn mechanisme, maar ik heb moeite om op een gewenste plek te komen.

Heeft u ideeën over dit probleem van het positioneren van onderdelen onder beperkingen in een assemblage?

Ik kan niet begrijpen waarom het zo moeilijk is in CATIA. Hij moet een trucje hebben met het kompas... Althans, dat hoop ik...

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Hallo:
Nee, de enige truc met het kompas is degene die je gebruikt.
Van mijn kant vind ik het comfortabeler dan het kompas om het commando "manipulatie" te gebruiken (geel op de afbeelding)
Met het commando "stop bij botsing" (groen op de afbeelding) en de optie " onder dwang" ingeschakeld.
Vervolgens kies ik het type beweging (volgens een as, volgens een vlak, rond een as).

2 likes

Hallo

Om een preciezere positionering via het kompas te hebben, kunt u de bewegingsstap opleggen. Om dit te doen,  dubbelklikt u op het kompas en vult u de translatie- en rotatiewaarden volgens u in, v en w (indien nodig)  in het onderste deel van het venster dat wordt geopend (om te verwijderen, reset de waarden naar 0).