Visuele "mapping" van de massa van een volume

Hallo @mis

Hoe kan ik het volume visualiseren als een massa? Hiermee bedoel ik het volume te kleuren volgens zijn massa, op de manier van de kleurvisualisatie van de kromming, maar volumetrisch, in de zin dat als ik een dwarsdoorsnede maak, ik de massa in de... massa. Kortom, een gradiënt die de meest uitkragende gebieden benadrukt.

Concreet ben ik op zoek naar een evenwicht tussen een gegraveerde dobbelsteen (met 8 zijden) met zeer gevarieerde karakters. Ik speel zoveel mogelijk met hun grootte, hun positie en hun diepte, en ik ben er bijna, maar het is nog steeds lastig en niet gemakkelijk zonder een betere visualisatie (bij voorkeur onmiddellijk) van de meest relevante gebieden om aan te raken om het middelpunt van de massa te centreren.

Bedankt.

Hallo
Van nature zie ik geen enkele functie waarmee je dit zou kunnen doen, behalve misschien door met de sensoren te spelen om de drift van het zwaartepunt te zien en misschien met de dikteanalysetool.

1 like

Hallo;

Waarom probeer je het niet met de tools " Simulatie " of " Simulatie xpress "?

U kunt het zwaartepunt direct weergeven (een selectievakje in het gewichtsvenster)
Dit wordt bij elke berekening van het onderdeel bijgewerkt

Hallo @Sylk

Je kunt 3 sensoren plaatsen om de positie van het zwaartepunt in X/Y/Z te controleren: zo kun je snel zien aan welke kant het fout gaat.
image

Het is niet ideaal, maar het is in ieder geval visueel en onmiddellijk bij elke wijziging.
image

4 likes