Extra grote marge van weergave - SW-tekening

Hallo

Ik heb al een tijdje een probleem met SW2022, de beste versie :sweat_smile:, de MEP-weergaven hebben marges die het achtergrondplan bezetten om meer te zien.

Het is vervelend om mee te werken en het veroorzaakt problemen wanneer bepaalde annotaties of cosmetica geen verband houden met een goed gezichtsvermogen.

Het is willekeurig, denk ik! Ik kan de reden niet vinden??

Ik heb assemblages opnieuw gedaan en ik heb dit probleem niet, maar door assemblages en MEP van iemand anders te herstellen, krijg ik weergaven met gigantische marges.
Aan de andere kant zijn ze op de bezuinigingen redelijk. Dus ik verborg nutteloze elementen in de 3D, maar zonder effect??
Had je dit probleem, is het je gelukt om het op te lossen?

Hallo;

Hoera... Misschien met screenshots??? :thinking:

Maar ik denk aan een probleem met het documentmodel (.. drwdot) en/of basiskaart (... slddrt)...
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/acadhelp/c_templates.htm
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/t_saving_sheet_formats.htm
Zie ook automatische randen:
https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/sldworks/r_automatic_border.htm

… Ik denk dat ik het net heb, heb je het over de viewports? Alsof je een onderdeel hebt dat zich mijlenver van de hoofdassemblage bevindt?
Als je alles in 3D inzoomt, krijg je een klein plaatje?
Het kan zijn dat een onderdeel inderdaad heel ver van de montage af staat, maar het kan ook zijn dat het om een plan of een schets gaat.

Als dat klopt, geen grote wonderen om op te hopen, open elke sub-assemblage, " zoom alles in " totdat je de assemblage vindt die problemen veroorzaakt en doe dan " alles in elkaar zetten", de plannen, de schetsen enz... om de dader te vinden...
Je kunt ook de herstelbalk van de bouwboom gebruiken door deze elke keer een tandje hoger te zetten...

1 like

Hallo

Bedankt voor je antwoord, ik heb dit probleem niet op alle opvattingen, en ook niet op een bord.
En op beide pagina's zit ik met dezelfde A0 achtergrond.
Ik heb verborgen elementen in mijn 3D, die invloed zouden kunnen hebben, maar zonder effect. Met behulp van skeletten in mijn ontwerp met schetsen heb ik hetzelfde gedaan.
Soms keren de uitzichten na verschillende openingen terug naar een normaal kader, tot het punt dat ze er niets meer van begrijpen.

En helaas kan ik geen DR-projectscherm afdrukken.

Hallo, hier ligt naar mijn mening het probleem als ik het probleem goed heb begrepen. De aanzichtframes  zijn veel groter dan het model wanneer er elementen rondslingeren die aan de aanzicht zijn bevestigd zonder dat ze noodzakelijkerwijs aan het model zijn bevestigd. In ieder geval op de 2024, het is bij het toevoegen van een schets dat het frame wordt aangepast.
Uit het geheugen van de 2022 waren er de noten die dit gedrag veroorzaakten en de weergaven met horizontale/verticale onderbrekingen die de neiging hebben om het frame maximaal te hebben van de ononderbroken weergave.

1 like

Hallo Cyril f

Het probleem is dat er een probleem is met de grootte, en een onstabiel probleem. Het is oké, het komt eraan.
De kaders bestaan al op het moment dat de weergave wordt gemaakt. De noten staan nog niet vast of blijven in het kader.
Wat het skelet betreft, dat is het skelet dat me zorgen baart over dit onderwerp, het is er om precies in de ruimte van het project te positioneren, op een aanzienlijke afstand van de oorsprong van SW. En ik denk dat het de oorsprong van de onderdelen is die de grootte van het frame heeft na het testen van een vooraanzicht in 3D en het vergelijken van de verhoudingen met de schaalstructuur.
Wat mij zorgen baart, is dat het probleem zich niet overal voordoet. De cartridge en het plan waarom niet, dit kan de oorzaak van het probleem zijn, maar ik begrijp het niet, het is willekeurig.
Er is een reden en nu treuzel ik :roll_eyes:

Precies, als er een schets is die niet in de weergave verschijnt maar wel bestaat, neemt het kader de totale grootte van het 3D-model + marge aan.
Als het skelet verborgen is in de tekening, zou het frame theoretisch moeten worden vergroot of verkleind (verberg het door het te selecteren in de boom van de doelaanzicht).
Weet je zeker dat er geen schetsen in de aanzichten zitten (schetsen direct in het plan) die aan een slecht uitzicht zouden worden gekoppeld?

Ik ga kijken of er nog skeletten zichtbaar zijn.
Het probleem is dat ik oorspronkelijk een methode had opgelegd die ons in staat stelde een of twee skeletten te verbergen in de vergaderingen die aan het lid van het Europees Parlement waren gewijd.
Maar een van de cartoonisten, mijn favoriet :upside_down_face: , gaf me een eigen methode, zonder kennis achteraf of ervaring met wat het heeft voortgebracht. Dus hij dreef de skeletten een kamer in, en hij doet het niet overal :sweat_smile: , dus het onderzoek zal lang duren.
Ik ga vanmorgen de tekening opnieuw openen
Bedankt voor je hulp, ik hou je op de hoogte

… Als we het hebben over dezelfde " Sabotageur " uit de :small_airplane: ... Je moet het begrijpen van zijn methoden opgeven en zijn plannen opnieuw maken (je zult zien dat je uiteindelijk minder tijd verliest, ook al is het nog steeds ontmoedigend...) :weary:
Je moet in gedachten houden om zijn prestaties 10 jaar later te kunnen herlezen en begrijpen...

2 likes

De methoden zijn gemakkelijk te begrijpen. Het is een man die de leiding kreeg over BE. Hij wil gewoon laten zien dat hij een goede manipulator is en dat hij weet hoe hij andere cartoonisten moet laten werken.
De goede oude methode :sweat_smile:.

Het is een grote mythe; maar sinds ik in dit gezelschap zit, is dat alles wat ik heb, ik laat het gebeuren en kijk hoe ze waggelen van de Q.

Helaas worden projecten die snel en op een kwalitatieve manier moeten worden uitgevoerd, echte projecten van m... . Zoals ik al eerder heb gezegd: " er zijn sommigen die bouwen en anderen die vernietigen " het is triest.

Ik hoop er over 10 jaar niet meer te zijn en echte spannende projecten uit te voeren met echte enthousiastelingen, geen verlichters, aan de balie psychologie.

Na lang werk om de schetsen en de assen te verbergen, zijn de vlakken, de marges van de weergaven correct. Wanneer je skeletten in een kamer afleidt, met elke nieuwe schets die erin wordt gemaakt, verschijnt deze schets in alle kamers waar het skelet is afgeleid.
En omdat de schets over een grote afstand is verspreid, hebben de weergaven voor belachelijke stukken enorme marges. Maar dat doet het niet altijd.

1 like