Gestippelde markering op plaatwerk – Export STEP

Hallo

Ik wil een gestippelde markering op plaatwerk maken om onze werkplaats te begeleiden bij het plaatsen van elektrische apparatuur.
Ik kan echter geen snelle oplossing vinden om een schetslijn om te zetten in een zichtbare lijn op het 3D-model.

We exporteren onze STEP-bestanden om ze naar onze laserserviceprovider te sturen, en ik zou graag willen dat deze markering ook in de exports verschijnt.
Heb jij een oplossing of truc om dit te bereiken?

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo en welkom Victor_Henri,
In de hoop dat we je kunnen helpen.
Van mijn kant zal ik ze direct in het 3D-model maken met een materiaalverwijdering, zodat je ze in je STEP zult vinden.
Zorg ervoor dat u controleert of u deze materiaalverwijderingsfunctie in een vlakke configuratie wilt uitvoeren, of uw plaat gebogen is en controleer of deze nog steeds verschijnt door uw plaatwerk te vouwen...
Houd ons op de hoogte, @+.
Succes.
AR.

1 like

Voor de markering maakt u een schets op het MEP, of verwijdert u bijvoorbeeld materiaal op het 0,01 mm diepe gedeelte.
Vervolgens selecteren we in de MEP de markeringen en hebben we de schakelaars op een gele " Markeringen " -lagen.

Onze lasertechnicus (in eigen beheer of in onderaanneming) weet volgens afspraak dat gele lijnen = Lasermarkering. En zijn machine pikt ook de gele lagen op in een auto om deze automatisch als markering te schakelen.

4 likes

Hallo
Ik gebruik het proces genoemd door A_R en sbadenis, en alles is in orde!
Daarna is er misschien een andere oplossing. Om gezien te worden.

1 like

Hallo sbadenis,
Dat is precies wat je moet doen, van mijn kant is je antwoord nauwkeuriger dan de mienne...@+.
AR.

1 like