Lasermarkering op een assemblage

Hallo

Ik heb een assemblage gemaakt van twee gelaste delen, een as en een aambeeld.

Deze twee stukken zijn gelast.

Ik wil graag een lasermarkering op de as maken om het batchnummer aan te geven.

Deze as wordt gebruikt in andere assemblages, dus ik wil hem niet op onderdeelniveau maken, maar in de assemblage.

Voor een eenvoudig onderdeel gebruik ik een schets en de opwindfunctie, maar voor een montage weet ik niet hoe ik dat moet doen.

Bedankt.

Hallo

Ik begrijp het niet echt; U wilt een markering maken in de assemblage en dat deze niet zichtbaar is op het onderdeel maar u wilt deze gebruiken voor lasersnijden??? Maak een configuratie van uw onderdeel door het een projectmarkering te noemen....

1 like

Het onderdeel is niet gesneden, het is een gedraaide as waarop een aambeeld is gelast en ik wil na het lassen een lasermarkering toevoegen.

Hallo, een diagram alstublieft!?

Als je in de assemblage een schets maakt met behulp van een blauwdruk of een gezicht van een van de onderdelen en je doet een materiaalverwijdering, dan zou het moeten werken.

1 like

Hallo

Het beste zou zijn geweest om de twee delen als afgeleide onderdelen in een onderdeel in te voegen en de markering op het resulterende onderdeel uit te voeren door te wikkelen zoals je gewoonlijk doet, in plaats van een assemblage te maken.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Het is aan jou om het onderdeel te nemen, je wijziging aan te brengen en het een andere naam te geven

Je hebt dus 2 verschillende kamers omdat het niet meer dezelfde kamers zijn

een met markering ref

de andere zonder ref-markering

@+

Met andere woorden, u bent op zoek naar een opwindfunctie die niet bestaat in de montagemodus.

Je zult sluw moeten zijn:
- maak een gemarkeerd asonderdeel (dat specifiek is voor het geval), waarin u het algemene asonderdeel importeert (door invoegen/onderdeel) en de gewenste functie creëert;
- Gebruik het specifieke onderdeel in de montage.

Dank u allen voor de voorgestelde oplossingen, 

Ik denk dat de FLOP1-oplossing het meest bevorderlijk is, we willen niet meerdere versies van onze stukken maken.

u kunt ook een "Stuk"-tekst of -markering maken (met configuratie indien nodig),

dat zou de tekst in gebogen 3D bevatten.

Voeg het dan gewoon toe aan de ASM met de optie "uitgesloten van nomenclatuur".

Er zal geen "afgeleid deel" of "X afgeleide delen" zijn om X verschillend referentiepunt te hebben, het is een zeer eenvoudige en schone operatie om te beheren.

Voordeel = Geen externe referenties!

2 likes

@olivier42

Hoe maak ik de tekst in gebogen 3D? 

Maak in feite een gebogen oppervlak, maak een 2D-schets met de tekst, projecteer de tekst op de curve, verdikt (volume creëer), verwijder of verberg het oppervlak.

Of door de functie "Opwinden"

Dank je wel Olivier42,

Ik had er niet aan gedacht om het oppervlak te verwijderen.

Het feit dat ik het afgeleide deel vermijd, past bij mij

1 like

met de functie "Body verwijderen" en selecteer vervolgens het oppervlak.

Omdat ik de opwinding heb gebruikt, moet ik de functie "gezicht verwijderen" nemen.

Bedankt

1 like