Markeer een vel om niet te drukken

Hallo,

Na het lezen van al het internet kan ik mijn vraag niet beantwoorden...

Is het mogelijk om in een Solidworks-tekening aan te geven welke vellen geprint moeten worden en welke niet?

Achtergrond:
Soms een studieblad, een abacusplot, enzovoort.
Wanneer mijn tekening is gevalideerd, print een PDM-taak de tekening (PDF-record), zodat deze naar het ERP gaat.
Ik zou graag een vel van mijn tekening als " niet-afdrukbaar " willen markeren, zodat het niet in het PDF-bestand terechtkomt.

Zie je een manier om dat te doen?

Opmerking: ik gebruik Solidworks Premium 2023 SP3.0 + Solidworks PDM v31.3

Dank je,

Normaal gesproken kun je, wanneer je de pdf opslaat, de pagina's kiezen die nodig zijn voor het pakket

2 likes

Voor mijn deel doe ik het per macro, alle niet-afdrukbare bladen beginnen met een prefix.
Als ik dit prefix detecteer, geen export in pdf. (Ik verwijder de sheets met het prefix, exporteer naar pdf en sluit het document zonder op te slaan)
Misschien kunnen sommige taken worden overgezet naar PDM.

4 likes

Bedankt voor de antwoorden,

@Le_Bidule, ja, het is mogelijk, maar alleen als je de export handmatig uitvoert. Als het record wordt afgehandeld door een PDM-exportopdracht, kun je de sheets niet kiezen.

@sbadenis, interessant als techniek, ik ga kijken of ik de PDM-taakconfiguratie kan combineren met een macro.

Dank je,

Ik heb een truc gevonden.
In de Solidworks PDM job configurator is er een leuke optie.
Bij het aanmaken van een DocPublication-taak om een PDF te genereren, is er een optie om alleen sheets uit te geven waarvan de naam een gedefinieerde string bevat.
Standaard kun je de string = sheet laten, aangezien dit de standaardnaam is bij het maken van een tekening.
Als gevolg daarvan, als je een nieuw blad maakt dat je hernoemt tot " studie ", zal het niet in druk verschijnen.
Aan de andere kant zal het aantal pagina's dat op elke folio wordt aangegeven verkeerd zijn; het houdt altijd rekening met de bladen met een specifieke naam.
Ik zal kijken of ik dit detailpunt kan oplossen.

2 likes