Een configuratie verbergen in een SolidWoks Enterprise PDM-gegevenskaart

Hallo

Ik ben op zoek naar of ik het tabblad voor een specifieke configuratie van mijn onderdeel (of assemblage) in een SolidWorks PDM-gegevenskaart kan verbergen.

Bijvoorbeeld, voor plaatwerkdelen die vaak een uitgevouwen configuratie hebben die standaard "DefaultSM-FLAT-PATTERN" wordt genoemd, zou ik willen dat het tabblad van deze configuratie niet zichtbaar is. De maskering die moet worden aangestuurd tegen de configuratienaam.

Heeft iemand al de kans gehad om deze manipulatie uit te voeren?

Bedankt!

capture.png

Hallo, persoonlijk verberg ik de subconfig niet. Ik verwijder het gewoon.

Nadat ik het heb gedaan omdat ik het niet nodig heb, heb jij het misschien nodig voor de plannen!?

Fijne dag

G.

1 like

Hallo, Helaas ben ik er ook niet in geslaagd om de oplossing te vinden omdat ik in mijn PDM een config @ heb naast de standaard die wordt weergegeven en de medewerkers stoort

Ik ben geïnteresseerd in dit onderwerp!

Hallo

voor de @-configuratie is het voldoende, in een kluisvenster, om de @-configuratie te doen Show / Options / Hide the @.

Voor de anderen weet ik niet of we het kunnen.  

4 likes

Bedankt @jerome.desannicolas voor het antwoord met betrekking tot het verbergen van de @ configuratie. Inderdaad, dit tabblad irriteert de meeste gebruikers ;-)

@G. Inderdaad, ik moet deze configuratie van de uitgevouwen toestand van een plaatwerkonderdeel behouden om het in mijn tekeningen te gebruiken.

Ik ga door met mijn omkeringen...

Daarna kunt u de subconfiguratie verwijderen. en maak een configuratie. Ontvouwd!

Persoonlijk heb ik de configuratie @ gelaten, omdat wanneer we meerdere configuraties in een onderdeel of een assemblage hebben, de tekening als referentie de configuratie neemt. @ Elke configuratie heeft in ieder geval zijn eigen bijzonderheid (een richting bijvoorbeeld), terwijl de @ tab je toestaat om geen richting op de kaart op te geven. (Ik hoop dat ik duidelijk was...)

Cdt

G. 

edit: anders een onderdeel uit elkaar gesneden en vervolgens in te voegen om het afgewerkte onderdeel te maken!?

Cdt

Ter info (of voor degenen die hun EPDM niet hebben geconfigureerd), de @-configuratie komt overeen met de eigenschappen die verband houden met het bestand (daardoor rechtstreeks toegankelijk vanuit Windows), daarna zijn dit de eigenschappen die betrekking hebben op elk van de configuraties.

Na het bekijken van mijn gegevenskaarten, is het antwoord: ga naar uw EPDM-beheerder, want er is een manier voor elk veld om het te verbergen volgens de waarde van de configuratienaam (@ gebruiken om de eigenschappen met betrekking tot het bestand te verbergen).

Het is dus heel goed mogelijk om alle velden van uw gegevenskaart te verbergen als de naam van de configuratie strikt gelijk is aan "DefaultSM-FLAT-PATTERN"  (of een beetje van deze naam met jokertekens).

Ik heb dit gebruikt om alle eigenschappen die niet gerelateerd zijn aan het bestand in de configuratie en omgekeerd te verbergen. Het is een beetje pijnlijk om te doen op het niveau van de datakaart, maar als het eenmaal klaar is, rolt het ....

capture.jpg

vastleggen voor configuraties waar ik de gegevens met betrekking tot het bestand verberg (dus voor degene wiens naam strikt gelijk is aan @ )

capture2.jpg

Wees voorzichtig, als de PRT de naam van zijn configuratie heeft hernoemd naar Xxx,

de subconfiguratie is XxxSM-FLAT-PATTERN"

En zo niet, voor plaatwerkonderdelen, als het niet nodig is om de "platte configuratie" van het onderdeel te maken, om dit in een MEP weer te geven.

Het is voldoende om het niet te laten genereren:

door de uitgevouwde staatsvisie niet in een Europarlementariër te plaatsen,

door het voorbeeld van de nieuwe weergave (rechterpaneel) niet te gebruiken omdat het de configuratie in de PRT creëert, zelfs als u de weergave niet in een MEP plaatst.

Hetzelfde geldt voor de Const.Soudée, we kunnen nu vragen om de afgeleide configuratie niet te maken, deze staat in de instellingen van het document.

"Moge de donkere kant bij je zijn... "

Bedankt @froussel voor deze uitleg over het kunnen verbergen van bepaalde velden in een gegevenskaart op basis van de configuratienaam. Ik heb dit principe inderdaad voor een paar velden gebruikt.

Merk op dat door gebruik te maken van de "command logic " functie in de PDM-administratie u ook sommige velden van de kaart kunt verbergen (of grijs maken) volgens de waarden van bestandsvariabelen (zie bijlage).

Maar in mijn geval probeer ik het tabblad rechtstreeks in mijn gegevenskaart te verbergen als de configuratie "DefaultSM-FLAT-PATTERN" heet , en hoe hard ik ook kijk, ik denk dat het op dit moment niet haalbaar is, althans niet in de 2016-versie van PDM.

Bedankt ook @olivier42 voor de truc in de tekeningen. Het zou mooi zijn als we de optie zouden hebben om deze "DefectSM-FLAT-PATTERN" configuratie niet te maken voor plaatwerkonderdelen, misschien in toekomstige versies van SW ;-)

logique_de_commande.png

Dat is de reden waarom, als ik in een bedrijf ben dat niet produceert,

in Europarlementariërs gebruik ik niet het "View Palette",

Ik gebruik liever de "klassieke creatie van weergaven" (d.w.z. : invoegen / bekijken /.... ) of het snelkoppelingspictogram

1 like