Hallo, welk gewicht zal ik aan dit einde en met deze snelheid bereiken.
Bedankt
Hallo, welk gewicht zal ik aan dit einde en met deze snelheid bereiken.
Bedankt
Zie deze link vindt u de formule
http://fr.wikipedia.org/wiki/Force_centrifuge
@+
@Jean-Philippe
De eenheid van massa is de kilogram
De eenheid van gewicht is de Newton
Dus je hebt 1,8N of 1,8Kg?
5000rpm geeft je 523 radialen per seconde
je 185mm verandert in M dus 0.185m
De formule van gt 22 (gehechtheid) geeft je een kracht (gewicht is hetzelfde) in Newton.Il je blijft de lineaire snelheid op de baan tendens om te berekenen met v=w.r
v=tangentiële snelheid in m/s
w = hoeksnelheid in rad/s
r= straal in m
v=523x0,185
v=96.755 m/s
Aan de andere kant, controleer of je bij de start 1.8N of 1.8Kg hebt
@ Nicolas
bron: Wikipedia
http://fr.wikipedia.org/wiki/Newton_(eenheid%C3%A9)
Definitie
Een newton is de kracht die in staat is om een versnelling van 1 m/s2 te geven aan een massa van 1 kilogram . Er is dus 1 newton nodig om de snelheid van een massa van 1 kg elke seconde met 1 m/s te verhogen. Deze eenheid, afgeleid van het internationale systeem, wordt als volgt uitgedrukt in basiseenheden :
Zwaartekracht
Gewicht is een maat voor de kracht tussen twee objecten als gevolg van de zwaartekracht, gewicht wordt uitgedrukt in newton.
Door een verkeerde benaming wordt gewicht echter vaak uitgedrukt in kilogram (eenheid van massa). Op aarde genereert een massa van 1 kg een kracht (gewicht) van 9.806 65 N (een waarde die enigszins varieert afhankelijk van de zwaartekracht op de plaats waar we ons bevinden). De "normale" zwaartekracht (gedefinieerd in 1901 tijdens de 3e Algemene Conferentie over Maten en Gewichten) werd vastgesteld op 9.806 65 m/s23.
Bij benadering wordt een gewicht uitgedrukt in kilogram (of kilogramkracht (kgf), een oude gewichtseenheid die bijdraagt aan deze verwarring) vaak afgerond op het gewicht uitgedrukt in decanewton (1 kg = 1 daN = 10 N).
@+
@ Nicolas
Wanneer je je antwoord opnieuw bewerkt
in het geval dat u bepaalde elementen neemt die verwijzen naar een antwoord dat volgt op het uwe
het zou denk ik + verstandig zijn om het niet opnieuw te publiceren
maar om te antwoorden na de nieuwe elementen gegeven
Het is moeilijker om de evolutie van de antwoorden te volgen
Bedankt
@+..............
Om geen fout te maken in mijn antwoord,
Het gewicht! het is massa en zwaartekracht??
@ Jean Phi
Ja, ik denk dat je gelijk hebt
.........................................................................................................
1 juli, 2014 - 09:56 | /!\ Meld misbruik
Om geen fout te maken in mijn antwoord,
Het gewicht! het is massa en zwaartekracht??
................................................................................................................
@+.................
Simpel gezegd, ik heb 1,8 kg
P=MxG
Om precies te zijn: Gewicht (N) = Massa (kg) x Zwaartekracht (N/kg of m/s²)
Ik vind door af te ronden, 90000 (Kg)!?
1,8 x 96²
----------
0.185