Hallo
Ik heb een kamer met 2 verschillende lichamen.
Ik wil graag het gewicht op de ene en het volume op de andere willen recupereren, kent u een andere methode dan de lijst met gelaste onderdelen?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Ik heb een kamer met 2 verschillende lichamen.
Ik wil graag het gewicht op de ene en het volume op de andere willen recupereren, kent u een andere methode dan de lijst met gelaste onderdelen?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Selecteer eenvoudig één voor één het gewenste lichaam in de bouwboom en gebruik de functie Massa-eigenschap.
Selecteer eerst => het lichaam met de te berekenen massa => gebruik de functie Massa-eigenschap.
Maak de selectie van de hoofdtekst ongedaan.
Seconde=> selecteer het lichaam met het te berekenen volume => gebruik de functie Massa-eigenschap.
Hallo
Anders kunt u 2 configuraties toevoegen voor beide onderdelen en de functie Delete/Keep Body gebruiken om alleen de gewenste body in de configuratie te hebben...
De vraag gaat over import-export neutraal formaat?
ALS dit multibody deel (2 body's) goed gemaakt is via solidworks
en dat deze lichamen vol zijn
En als deze lichamen hun eigen materie hebben,
Zoals gezegd @Azrod selecteer gewoon de 1/1 lichamen
@ Azrod je moet je nog een keer lezen, er zit een typefout in de laatste zin ;-)
@gt22 ik eet echter geen oesters.
Nee, ik zie mijn lantère niet, alstublieft? :o
@ samos willen in een multibody
en je zegt => de functie Mass Property gebruikt. in beide gevallen
niet weten welke of+ is of het vaste of holle lichamen zijn ;-)
@+
@gt22 Ik wilde altijd al astronaut worden. Ik ben plannen aan het maken voor de komeet ;-)
Maar het is waar dat het een uitgeholde kamer kan zijn of iets anders. Maar bij twijfel nam ik alles in eenvoudige boekdelen (twee malafdrukken bijvoorbeeld).
Dank u allen.
Maar ik denk dat ik de uitgelegde, in feite wil ik zijn informatie in zijn eigendom te zetten om vervolgens deze info (en ja weer dit info verhaal) te vinden in de aangepaste eigenschap paneel.
@ ac cobra 427 Ik tesé en het werkt, maar je moet overschakelen van de ene config naar de andere om de niet erg gedeeltelijke info te zien.
U kunt twee nieuwe regels maken in uw aangepaste eigenschappen van de configuratie met de 2 lichamen "gewicht stuk 1 en volume stuk 2" bijvoorbeeld, en de tekst, waarde/expressie-eigenschappen "sw-masse@.... kopiëren.... " en plak ze in degene die je hebt gemaakt.
@ ac cobra 427 Ik heb het geprobeerd, maar het was niet overtuigend, ik probeerde zo veel dat ik je niet kan vertellen waarom.
Want ik moet natuurlijk wel in staat zijn om het volumelichaam in een staat van deletie te brengen als ik het onderdeel in een assemblage plaats.
Niet gemakkelijk.
Wat is je echte behoefte??? Want daar kun je in de assemblage de configuratie plaatsen die je wilt met het gewicht of het volume... En anders kun je een assemblage van je onderdeel maken met de 2 configuraties en dan kun je echt beide eigenschappen hebben aangezien het twee verschillende onderdelen zullen zijn... U wilt deze gegevens ophalen in een nomenclatuur of in aangepaste eigenschappen...
Alles zou eenvoudiger zijn als het twee aparte kamers waren. Niet mogelijk in uw geval ?
@ ac cobra 427 mijn deel is een elliptische achtergrond die ik ingesteld via de aangepaste eigenschappen paneel, en ik zou graag willen vinden op dit paneel zijn gewicht en zijn interieur volume in info.
Ik voeg toe wat ik al heb gedaan.
Vriendelijke groeten.
Als je in de volumeconfiguratie bent, moet je de achtergrond verwijderen zodat deze precies goed is en daarvoor moet je het doen in de creatieboom en vervolgens in de lijst met gesoldeerde onderdelen, dan implementeer je de 1e map en daar heb je revolution3. Klik er met de rechtermuisknop op en daar kun je Delete/Keep Body of revolution3-functie te verwijderen; is in van Solidworks 2015, anders moet je een andere manier vinden om de En daar je juiste volume. Vervolgens ga je naar de specifieke eigenschappen van de configuratie en kopieer je de volumeregel en plak je deze in de aangepaste eigenschappen. Daar heb je je volume dat normaal gesproken op de achtergrond volgt met de configuraties...
Om de achtergrond in de volumeconfiguratie te verwijderen, bewerkt u in de creatieboom de volumefunctie en voegt u het resultaat samen, maakt u vervolgens een schets op het gezichtsvlak en converteert u de schets van de revolution3-functie en voert u een materiaalverwijdering uit met revolution, en daar blijft alleen het volume over in de volumeconfiguratie...
@ac cobra 427 Oh ja de laatste oplossing lijkt me niet slecht, ik zal het zo snel mogelijk testen.
Bedankt
Hallo
Om maar te zeggen dat ik niet het beste antwoord heb gegeven omdat het helemaal niet overeenkomt met mijn rare probleem.
Fijne dag.
Het enige wat je hoeft te doen is een e-mail naar @clementine te sturen en het probleem uit te leggen
En vanwege zijn functie zou het deze reparatie moeten uitvoeren
@+ Fijne dag verder
@ ac cobra 427 nou ik eindigde met het doen van twee configuraties en het beheren van de weergave van de gegevens volgens de configuratie had ik liever alles op één, maar hey ik moet vooruit, dank u voor uw hulp.
Het spreekt voor zich dat ik jou als het beste antwoord zou hebben gekozen, ik weet niet waarom er nog een is gekozen, ik ben het in ieder geval niet.
Vriendelijke groeten.
Ja, ook niet begrepen.
Mijn kleine punten gaan terug naar hun eigenaar snuffel:p