Massa van een deel uitgesloten

Hallo

Ik ben op SolidWorks 2016.

Ik heb een subassemblage uitgesloten van de nomenclatuur, maar ik zou graag willen dat de massa ervan ook wordt afgetrokken van het totale gewicht van de ASM.

Ik wil geen massa instellen die op 0 is toegewezen.

Hebben jullie hier oplossingen voor?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Het zou in een verwijderde staat moeten worden gezet om de massa te laten "verdwijnen"

3 likes

Ik zet het niet in de verwijderde staat omdat ik deze assemblage in de tekening wil zien.

Hallo, zet het in envellope.

Klik op het onderdeel met de rechtermuisknop, eigenschap en controleer envelop.

Moge de kracht met je zijn.

6 likes

Je maakt 2 jams

1 met uw subassemblage

1 zonder toon onder montage

dus 2 mogelijkheden om te tekenen 

De zorg is de facturering, die kan variëren 

@+

4 likes

Hallo, of u maakt een volledige configuratie en een configuratie waarin de subset wordt verwijderd.

U voegt een weergave van elke configuratie in, en de configuratie waarvan de subset is verwijderd, plaatst u uit het werkblad om alleen de eigenschappen te hebben.

(Ik hoop dat het me gelukt is om mezelf uit te drukken...)

Fijne dag

G.

Edit: @GT22 had hetzelfde idee als ik, maar dan sneller:)

3 likes

Ik sluit me aan bij OBI WAN , zet de assemblage in envelopmodus met ondersteuning in het plan mse, omdat je het visueel herstelt, maar niet de grond

3 likes

Hallo Kenobi,

De envelop ziet er mooi uit voor mij, het voorkomt dat ik een configuratie maak die het bestand verzwaart.

maar als ik het in een wrap stop, zie ik ASM niet meer in het plan.

Als ik naar de weergave-eigenschappen ga, is er een envelopvak weergeven, maar dit vak is grijs, dus ik kan het niet controleren

hoe doe je dat MaD?

Samuel. Namikaze Klik met de rechtermuisknop op de weergave Eigendom en vink het vakje "Toon envelop" aan

Welke versie van SW heb je? 

1 like

het is oké, in feite klikte ik met de rechtermuisknop op een sectieweergave en niet op de hoofdweergave....

Bonus het zet me in gemengd en streepjes

Kunnen we een lijnstijl (gemengd en streepjes) in een standaardkleur zetten?

1 like

Om de Envellope-onderdelen te zien, zet je jezelf op de tekening van het gewenste onderdeel en klik je met de rechtermuisknop en vink je Show Envellope aan.

Moge de kracht met je zijn.