Hallo allemaal,
Momenteel probeer ik standaardonderdelen " zelf te beperken", zodat ik ze alleen maar in de assemblages hoef te "schuiven" om ze direct te positioneren.
Als het gaat om een draaiend onderdeel dat geen roterende stop nodig heeft (bijv. schroeven, cilindrische ringen, enz.), is alles in orde. Selecteer gewoon de cirkel die in contact staat met het matrijsonderdeel en het onderdeel beweegt automatisch naar de juiste positie.
Als het echter om een prismatisch onderdeel gaat, kan ik de 3 zelfstressende zones van "Matereference" invullen, maar bij het positioneren in de assemblage zal solidworks slechts ÉÉN referentie van de 3 kiezen en daarom onmogelijk om het onderdeel volledig te positioneren zonder de rest van de beperkingen handmatig toe te voegen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle drie de referenties worden gebruikt bij het positioneren in de assemblage?
Bij voorbaat dank,
Gelukkig nieuwjaar, goede gezondheid,
Roer.
1 like
Hallo
Kunt u uw stuk bij ons bevestigen zodat we wat tests kunnen doen?
Het is normaal, de primaire/secundaire/tertiaire beperkingen worden niet gecombineerd!
SW controleert eerst de primaire beperking. Als het niet tevreden is met de tweede, dan als het nog steeds niet goed is met het tertiaire.
2 likes
Dus als je de eerste toevalsbeperking van 2 vlakken instelt, beperkt het systeem alleen dat. Het maakt niet uit waar je achteraan gaat.
2 likes
Over het algemeen zijn de randen nogal beperkt; Voor een cirkelvormige rand geeft dit direct 2 beperkingen: toeval en coaxialiteit bijvoorbeeld.
2 likes
Hallo
Excuus voor de reactietijd.
ac cobra 427 :: Ik kan om redenen van vertrouwelijkheid geen bestand bijvoegen.
Alan. ERP:: Oké, dank je. Ik dacht wel dat primaire, secundaire en tertiaire beperkingen met elkaar in verband konden worden gebracht.
Is er een andere manier om automatisch meerdere spanningen aan een onderdeel toe te kennen om de positionering in een assemblage te vergemakkelijken?
Bij voorbaat dank en voor uw eerdere antwoorden.
1 like
Ja, er zijn oplossingen:
Creëer een slimme component
Een bibliotheekbestand maken met bijbehorende functies
In feite hangt het allemaal af van uw probleem.
2 likes