Hallo, ik ben fred en ik heb ~ 10 jaar in de ontwikkeling van luchtvaart/ruimtevaartproducten. Ik ben een newbie op de site, maar ik heb autocad, siemens nx , catiav4, v5 etc achter me gehad voor bijna 20 jaar als je mijn opleiding meetelt.
Nou, zoals elke goede nieuweling, vergat ik niet om een zoekopdracht uit te voeren op de zoekmachine van het forum voordat ik mijn vraag stelde.
Ik heb een lijst met items in Excel 2013 met een X-, Y-, Z-matrix, laten we zeggen 100 items voor een matrix van 400 cellen
Ik wil deze matrix importeren in een catia v5 ~ r19 r20 applicatie om snel een leeg Catproduct te krijgen met een geannoteerde weergavelijst met de titel volgens de eerste kolom van mijn 400 cel matrix.
Hoe doe ik het??!!? (afgezien van het uitgebreid typen met het kompas)
Trouwens, ik ben een Franse Canadees, dus kalmeer met je lexicon van de Franse academie 2015. Spreek met me in eenvoudig Frans alstublieft
"Ik heb een lijst met items in Excel 2013" lijst met namen van onderdelen met hun positiematrix in X,Y,Z (is dat het??).
Ik heb dit al alleen gedaan voor het positiepunt, op een manier die dicht bij die van de @gt22 link ligt (ik kijk hoe het eruit kan zien voor coördinatensystemen (systeemas) of positiematrix.
Is dat wat je zoekt? Heeft u een lijst met (assysteem) benoemd en gepositioneerd als de lijst van uw items?
Kun je het Excel-bestand als bijlage plaatsen?.
BEWERKEN:
Hier is een voorbeeld van de CATIA-instellingen om een "Standaard" coördinatensysteem te definiëren en een van de Excel-tabelformaten voor de configuratie en een txt-bestand voor de naam toe te voegen.
Ik heb geen toegang tot de eigenschap " plaatsmarkeringsnaam", dus ik kan deze niet wijzigen via Excel (u kunt doorgaan met de naam-chgmnt dankzij de import van een "txt"-bestand voor publicaties (dit houdt natuurlijk in dat u één voor één naar elke plaatsmarkering moet wijzen).
Als het moet worden gereproduceerd, is het beter om door een macro te gaan.
Hallo. Ik ben de eerste die verrast is!! Maar als het genoeg is? Het is een hels karwei om zoveel Catia-instellingen en Excel-cellen aan elkaar te koppelen. Om het mij makkelijker te maken filter ik op naam, zie afbeelding. Als het Excel-bestand volgens dezelfde sortering is opgebouwd, is het veel gemakkelijker om de coördinaten X, dan Y, dan Z, dan enz. met elkaar te verbinden, dan wanneer alles door elkaar wordt gehaald of gegroepeerd op items enz. Let ook op de versie van office die op het station is geïnstalleerd. Ik heb Office 2007 en ik moet de inhoud van een Excel 2013 kopiëren naar een Excel 2007-bestand om het te laten werken met Catia.