Vervolgkeuzelijst op FOLIO

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag over de tekeningen.

Ik maak plannen die meerdere folio's hebben, op elk folio is het materiaal over het algemeen anders.

Ik gebruik 3 verschillende materialen.

Ik wou dat ik ze kon selecteren uit een vervolgkeuzelijst met het aangepaste eigenschapsformulier.

Alleen met deze methode verandert het materiaal op alle folio's.

Een oplossing zou zijn om een aangepaste materiaaleigenschap voor elk folio te maken, zoals deze:

- MAT_F1

- MAT_F2

Alleen kom ik uit op een formulier met 10 drop-down lijsten (10 folio's..)

Iemand een idee?

Bedankt allemaal! Fijne dag!

1 like

Hallo

Zijn de stukken op elk folio anders?

Zijn het op zijn minst verschillende configuraties?

Het is dan mogelijk om het materiaal voor elke configuratie te configureren en dat het op het juiste folio wordt weergegeven!

1 like

Om verschillende eigenschappen op elk folio (of blad) weer te geven, gaat u naar de bladeigenschappen (klik met de rechtermuisknop op het tabblad) en kiest u onderaan "Toon eigenschappen voor..." " zie bijgevoegde afbeelding.

propriete_feuille.png
2 likes

Snelle vraag: Je doorloopt "Configureer het materiaal" (zie afbeelding)

screenshot381.jpg
2 likes

Dit zijn kleine leidingassemblages.

Ik kon informatie geven over het materiaal in de montage van deze kleine pijpjes.

Maar aan de andere kant voeg ik soms 2 verschillende pijpen (met verschillend materiaal) toe op hetzelfde folio.

1 like

Om verschillende eigenschappen op elk folio (of blad) weer te geven, gaat u naar de bladeigenschappen (klik met de rechtermuisknop op het tabblad) en kiest u onderaan "Toon eigenschappen voor..." " zie bijgevoegde afbeelding.

Hiermee worden alle aangepaste eigenschappen van de ruimte in de selectieweergave gebruikt.

Dus ik loop het risico andere informatie in mijn cartridge te verliezen, toch?

Als je je leidingen hebt gemaakt omdat het pijpen zijn (je gaat door leidingen)?

via een pijp-/materiaalbibliotheek

En dat je in deze bibliotheek je secties en je materialen hebt die met elkaar verbonden zijn

Wanneer u een deelplan maakt met de stuklijst als bijlage

u vindt uw verschillende materialen en de markeringen op deze genoemde onderdelen NEE

@+ ;-((

Ik heb de rooting module niet.

Ik maak de pijpen in hard, met configuraties (aanduiding van het leidingwerk) en onder configuratie voor diameters en lengtes.

Ik heb één TUBE-bestand per systeem.

1 like

"Het gaat alle aangepaste eigenschappen van de kamer gebruiken in de selectieweergave.

Dus ik loop het risico dat ik andere informatie in mijn cartridge kwijtraak, toch?"

Je kunt het proberen, maar ik denk dat het alleen de aangepaste eigenschappen van de configuratie nodig heeft als het is ingevuld, anders neemt het de onderdeeleigenschappen over.

2 likes

Ik zal zien, maar het gebeurt vaak om meerdere assemblages op dezelfde FOLIO te hebben.

Anders wordt het een macro met een vervolgkeuzelijst en zou ik alleen van toepassing zijn op het huidige folio. Sterker nog, waarom een drop-down lijst? Dit is om absoluut dezelfde waarde te hebben op al onze plannen (Update / min - AISI-code ect). 

Het voorkomt ook dat u het met de hand typt en ook tijd verspilt...

Ik zou ook een lijst kunnen maken van de titels van de folio's en het materiaal dat in het titelblok ernaast staat weergeven (om al mijn folio's in één oogopslag te kunnen bekijken) en dat in dezelfde macro.

1 like

Dus ik ga nog steeds verschillende aangepaste eigenschappen maken (één voor elke folio), maar de macro zal moeten detecteren op welke folio ik zit.

1 like

Dus voor je macro moet je de naam van het blad ophalen met deze instructie:

http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/Get_Sheet_Numbers_and_Names_Example_VB.htm

Wijzig vervolgens de eigenschappen van deze configuratie:

http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/Change_Configuration_Properties_Example_VB.htm

Verander dan het materiaal:

http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/Set_Material_Example_VB.htm

1 like

En in je file tube per systeem kun je er geen materiaalrefs aan toevoegen

@+

vraag je baas om zijn geldhouder eruit te halen ;-))

en laat hem de routing of een premium SW-versie zien

dit alles gebeurt via 3D-schetsen en profileert ze via een bibliotheek

Zie deze zelfstudie Piping-bibliotheek

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tuto-bibliotheque-de-tuyauterie-sous-solidworks

@+

Ik denk aan routering. Ik zal proberen om een proefversie te krijgen!

Idealiter zou u in staat moeten zijn om:

- In staat zijn om de totale lengte van leidingen en per materiaal te hebben.

- In staat zijn om laslengtes te hebben (lassen aan buiseinden)

- In staat zijn om buizen te trekken en je ellebogen er automatisch op te hebben

- Kranen kunnen plaatsen door naar beneden te schuiven (met parametrische hoogte) of andere

Dat is al niet erg! Als iemand me vertelt dat dit mogelijk is, riskeer ik het om erover te praten;)

1 like

Het is de tool die daar helemaal voor gemaakt is

Heb je naar de tutorial hierboven gekeken

je tekent je 3D-schets en voegt toe wat je wilt, elleboog uit de winkel, flens, kleppen, enz

je zet je ellebogen en andere via een storting op je 3D-schets  en je oriënteert deze zoals je wilt

Dan heb je je hoeveelheden per dia, per te maken materiaal, te kopen en al het andere

Je kunt het ook kosten via kostprijsberekening

wat je nog meer wilt ;-)

zowel voor stijve als flexibele (elektrische draad) voor de buizen en het materiaal

Je kiest via je library die je eerder hebt ingesteld

Voor commerciële apparaten is het mogelijk om via trace share o.a. de volumes op te halen en te integreren in een bibliotheek

Ik ben een SW-verkoper en krijg alleen dal ;-))

@+

Ik weet niet of je Solidworks Rooting zelf kunt kopen?

Ik heb een Pro 2013 versie.

Het is geïntegreerd in de Premium

Maar neem contact op met uw dealer of een concurrent en hij zal u het waarom en hoe vertellen

vraag HIER aan

Zie: http://www.lynkoa.com/store/fr/solidworks-routing.html

en vraag een offerte aan via de website

En je gaat punten verdienen en gezien de tijden die lopen is een punt een punt ;-))

@+

1 like