Misbruik van de herhaalfunctie

Hallo

Ja ik geef het toe, ik gebruik deze functie niet goed en het irriteert me behoorlijk. (stoot niet met je hoofd NOoooonnn)

Ik ben in SW 2018

1°) Ik wil het aantal voorvallen a posteriori kunnen wijzigen, bijvoorbeeld van 5 naar 6. Als ik op het nummer (nummer van voorkomen) klik dat verschijnt, kan ik het nummer niet wijzigen.

2°) Ik wil een herhaling kunnen verwijderen. Je  moet elke schets die door herhaling is gemaakt met de hand verwijderen (Bah!)

Als ik de startpositie of de startvorm verander, is het vaak een strijd om te doen wat ik wil.

3°) Wanneer ik het formulier wijzig zonder het aantal keren te wijzigen, verandert het de vorm niet bij andere voorvallen. Hoe doe je dat?

Bedankt voor je hulp!

Vriendelijke groeten

Hoi @ Zozo ;-) 

De herhalingen van wat?

Maakt screenshots van het probleem of de problemen

een herhaling van schetsen, functies, gezichten

enz...

@+;-)

2 likes

Hallo gt22

Oeps, dit zijn repetities van sketches, alleen voor het moment

Herhaling in Esquisse?

hiervoor is het beter om een 3D-herhaling "van geselecteerde gezichten" uit te voeren

Gemakkelijker te beheren voor het aantal, en occcurences te verwijderen.

2 likes

Ik ben het eens met Olivier42. Herhalingen van schetsen zijn voor mij te vermijden. Te veel problemen ermee. 3D-herhalingen hebben de voorkeur.

4 likes

+1  @ Olivier42

anders, als je met de schetsen wilt werken, zijn er oplossingen, maar eerlijk gezegd is het gemakkelijker in de  3D

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

@ Zozo

Bekijk deze tutorial

om de SW-logica op herhalingen te begrijpen

https://www.youtube.com/watch?v=QuZ_WbF_KCs

Welke van + is een samenvatting van de vergelijkingen van de wederopbouwtijd?

die het ook mogelijk maakt om, afhankelijk van de herhalingsopties , de berekeningen te ontlasten

Tijdwinst dus:-)

@+ ;-)

3 likes

Hier is de video van mijn PB

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest :-)

repetion_circulaire_desquisse.mp4

Hallo Obi Wan en PhillipeB

Het verbaast me dat je een 2D-schets moet verwerken tot een 3D-schets.

Ik zag deze aanbeveling een paar dagen geleden, maar heb er geen aandacht aan besteed.

Kunnen we een 3D-schets bewerken, een 2D-schets, of zegt uw heilzame aanbeveling: ""Om altijd 3D-schetsen te gebruiken, zelfs als u geen 2D-schetsen doet. (wat in 99,999815% van de gevallen mijn geval is)

@gt22 ik kijk meteen naar de link die je me hebt gegeven en ik neem contact met jou en onze collega's op

Bedankt voor je hulp

@zozo-MP

Niet in 3D-schets. Maak een 2D-schets, dan uw functie (extrusie of aftrekking), dan herhaling van de functie of het gezicht.

1 like

In jouw geval (de video)

om je vertegenwoordigers eruit te schoppen

en herhaal dit zodra uw wijziging is aangebracht

of selecteer elke regel 3

en zet ze in de rij voor de bouw

@+

2 likes

+1 I om herhaling direct in de schets te voorkomen (maar als ze het ding hebben verbeterd)

Ik doe altijd herhaling van de functie, gemakkelijker te beheren door vergelijkingen.

Wees echter voorzichtig met de reconstructie die zich bevindt als u een gecontroleerde dimensie hebt gebruikt, u moet 2x de reconstructie uitvoeren of de nieuwe sneltoets Ctrl+Shift+B of Ctrl+Q gebruiken

Dit zijn normaal gesproken de nieuwe modellen van 2018

1 like

Dank je wel @gt22

Eindelijk! Ik dacht dat ik de functie slecht gebruikte, maar het is eerder de SW-functie die een beetje is.

@PhillipeB

Oké: ik ga mijn oude gewoontes veranderen en functieherhalingen doen, dus ik hoef maar één schets te bewerken en de functieherhalingen volgen vanzelf. Een te oude gewoonte van de tekentafel zeker.

@Obi wan  sorry! Ik verwarde het werken in 3D (de 3D weergave) met 3D schetsen. Slechte neurale verbinding :-) Rhaaa!!

Fijn weekend allemaal. ;-)

3 likes

@zozo-MP

Vreemd genoeg ben ik zojuist geconfronteerd met een herhaling van een schets die moet worden aangepast. Ik heb een truc gevonden om een geometrie te bewerken. Het is simpel, je schets geef je door in blok en dan herhaling van schets (blok). Als je je blok verandert, verandert de schetsherhaling ook.

Met een bijkomend voordeel als je schets uit 40 streken bestaat, je hoeft niet 40 keer te klikken, er is alleen het blok om 1 klik te nemen.

Moge de kracht met je zijn

4 likes

WAN @OBI

Ik merk op wat je zegt geweldig idee.

Ja, want ik heb onlangs de blokkeerfunctie ontdekt. Het lijkt mij dat jij degene bent die erover praat om schetsen te animeren in de context van "schematische weergave".

Dit zijn twee functies die ik zal moeten uitdiepen omdat ik veel aan kinematica doe en de "schematische weergave" - die ik had verlaten vanwege de schetsen die in alle richtingen werden doorgestreept - weer interessant en bruikbaar wordt met de blokken die de schets tot een quasi onderdeel (delen) maken.

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om je nogmaals te bedanken ;-)

1 like

Hallo

Is het geen sw2018 bug? Omdat het op SW2017 correct werkt.

Behalve dat de weergave niet wordt vernieuwd voordat de herhaalde bewerking wordt afgesloten. Dus als je je recht verwijdert, moet je de juiste vinden.

@zozo-MP

Kijk naar het bijgevoegde document,  het moet aan uw verwachtingen voldoen.

obiwan___zoz-mp.docx
2 likes

Goedenavond oplep27

Ik begrijp het niet als je zegt """ Dus als je je recht verwijdert, moet je de juiste vinden. ""

:-)

Bedankt @ OBI WAN voor je DOCS :-)

Als ik in herhaalbare entiteiten een rij verwijder, blijft deze in herhaalbare entiteiten. Het vervaagt pas als ik uit de sketchrepetitie kom.

En omdat ik niet per se meer weet in welke volgorde de regel is getrokken, kies ik willekeurig een lijn en kijk ik naar de lijn die uit de herhaling verdwijnt.

2018-06-27__repet_circulaire_-1.png
1 like