Ik maak een mechanisch gelast element (een enkel stuk voor het geheel) met een schets met over elkaar heen gelegde lijnen om frames te maken die aan elkaar zijn bevestigd.
Mijn probleem is het volgende: om me er geen zorgen over te maken, maak ik alleen tijdens de tekening verschillende gelaste elementen (zie afbeelding), de nomenclatuur van gelaste onderdelen bevat alleen de elementen die aanwezig zijn in een van mijn 3 regels "mechanisch gelast element". Is het mogelijk om alle "mechanisch gelaste elementen" voor deze nomenclatuur te selecteren, als ik een assemblage maak, kan ik dan een mechanisch gelaste stroom terugwinnen voor al mijn gelaste onderdelen? en tot slot, is het verplicht dat al mijn buizen (op hetzelfde onderdeel) in één en dezelfde groep "Mechanisch gelast element" zitten?
Ik probeer momenteel alles in één element te doen, mijn probleem is nu dat ik helemaal geen 2 profielen op dezelfde lijnbasis kan maken, inclusief het maken van een nieuwe schets met Useful Segment Conversion.
En in het dropdown-menu bij het maken van de stuklijst kun je niet kiezen? Ik vraag het omdat ik op dit moment geen persoonlijke pc meer heb en ik niet alles in het geheugen heb.
Ik heb de software opnieuw opgestart... De nomenclatuur werkt nu goed voor de hele set... vreemd.
Ik begon te denken dat de mogelijkheid om meerdere "mechanisch gelaste elementen" in dezelfde kamer te maken helemaal nutteloos was, en vooral tot wanhoop. Aan de andere kant zal het voor de montage een andere zaak blijven.