Mechanisme dat moet worden gesimuleerd op Inventor... Hoe doe je dat?

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op het forum, ik was  op zoek naar een Frans forum over Inventor om me te helpen met een probleem en ik kwam Lynkoa :)  . Ik werk al  15 jaar aan Catia (auto plastic onderdeel), maar nu, Ik moet een assemblage analyseren op Inventor en ik ben helemaal de weg kwijt ....

Laat het me uitleggen!

Ik heb een ring met "elastische" poten en een schacht met hellingen (0,5 mm hoog)

Eenmaal gemonteerd, als ik de grijze ring draai, schuiven de poten op de as en komen ze op de leuningen te staan. In deze positie zijn de benen 0,5 mm vervormd.

Dat is het principe, nu probeer ik het koppel te bepalen dat nodig is om deze ring te draaien Om dit koppel te beperken, kan ik de nokken verkleinen.  Om dit koppel te beperken, kan ik de poten op maat maken.

Kan iemand mij helpen? (zelfs als het niet via Inventor is, zal het me nog steeds een beetje ;) begeleiden)

Bij voorbaat dank,

Greg

PS: bijgevoegd de *.spt van de onderdelen

ring-as.stp

Hallo

Ik denk dat het nodig zou zijn om de (radiale) kracht te bepalen die nodig is om elke nok van de buitenring met 0,5 mm te vervormen (het is niet nodig om het binnenste deel te modelleren).

Uit de wrijvingscoëfficiënt tussen de 2 delen geeft deze kracht een tangenskracht (x het aantal vervormde benen). Door deze kracht te vermenigvuldigen met de straal van de ring, krijgen we een koppel.

Helaas maak ik me ook zorgen over het feit dat de foutmarge van deze methode erg groot is, gezien de geringe inspanning en de onzekerheden van de berekening.

Aan de andere kant ken ik Inventor niet. Het is dus onmogelijk om te zeggen hoe je het met de software moet doen.