Hallo, ik heb al mijn montage gedaan, waarvan de basis een mechanisch gelast chassis is.
Alles is af, BEHALVE: dat ik de dikte van mijn holle profielen moet veranderen...
Wanneer ik deze wijziging aanbreng, wordt het verschrikkelijk, al mijn beperkingen worden op zijn kop gezet, het herkent de gezichten niet meer, kortom, het is s****.
Is er een truc om dit tegen te gaan? Want om nu alles weer terug te zetten heb ik het al heel lang....
aangezien het een 3D-schets is, door de schets van het profiel te wijzigen door het te bewerken zoals gezegd @bart zonder het formaat te wijzigen, behoudt het de referenties. Maar het laat de referentie in de oorspronkelijke dikte.
Omdat ik dit soort problemen had gehad, vertelde een grote wijze van CAD me dat het nodig was om de beperkingen op de plannen vast te stellen en niet op de gezichten. Dus als je de structuur van de buizen verandert, blijft alles op zijn plaats.
De software verwijst naar een oppervlak met een unieke code. Als je de dikte van je profiel van je schets verandert, verandert het de code van het oppervlak, zodat je al je beperkingen moet overnemen. Aan de andere kant, als u uw basisschetsen wijzigt door uw afmetingen aan te passen, is er geen bp omdat het resulterende oppervlak hetzelfde is.
Ik zal dit proberen: "Opslaan als" uw mengsel. "Opslaan als" uw gelaste mechanische onderdeel Bewerk je schetsen Vervang uw gewijzigde onderdeel door het nieuwe en kijk of het bugs vertoont.
Het probleem is dat elk element (lijn, cirkel,...) van de schets van uw .sldlfp-bestand (lib feat part) met de gewijzigde dikte dezelfde naam moet hebben als de elementen van het originele .sldlfp-bestand om de referenties niet te verliezen.
Normaal gesproken, als je het originele .sldlfp-bestand opent, maak je een take-away-compositie die je hernoemt met de nieuwe dikte en vervolgens in de schets van het gemaakte bestand wijzig je de afmetingen zonder de lijnen en cirkels aan te raken, en daar beweegt het normaal gesproken niet.
Zoals @dargaud.anthony zegt, moeten de entiteiten in de schets dezelfde naam hebben. Over het algemeen werkt het goed op de oude profielbibliotheken omdat ze van kopie naar kopie zijn gemaakt met altijd dezelfde bron, dus altijd dezelfde entiteitsnamen!
In uw geval moet u proberen de sldlfp die u vandaag gebruikt voor uw gelaste build te kopiëren en alleen op de dikte te bewerken. Wanneer u teruggaat naar SW om de sectie voor dit nieuwe profiel te wijzigen, moeten uw beperkingen volgen.
In de toekomst kunt u overwegen om geconfigureerde profielen te gebruiken in plaats van de oude bibliotheken van 1 bestand per sectie. (nieuw in 2014 denk ik)
@flegendre heeft uitgebreide profielbibliotheken beschikbaar gesteld in de tutorials. De eerste is deze voor buizen:
Zo voorkom je in ieder geval dit soort ongemakken.
@coin37coin, ik hou niet echt van de "koning van het hacken":) Ik geef de voorkeur aan oplossingen voor de lange termijn, maar als je met je gezicht tegen de muur staat, hoef je soms niet per se te proberen er overheen te komen, maar maak je er een gat in! ;)