Gelaste mechaniek: de profieldikte wijzigen zonder alles ondersteboven te draaien?

Hallo, ik heb al mijn montage gedaan, waarvan de basis een mechanisch gelast chassis is.

Alles is af, BEHALVE: dat ik de dikte van mijn holle profielen moet veranderen...

Wanneer ik deze wijziging aanbreng, wordt het verschrikkelijk, al mijn beperkingen worden op zijn kop gezet, het herkent de gezichten niet meer, kortom, het is s****.

Is er een truc om dit tegen te gaan? Want om nu alles weer terug te zetten heb ik het al heel lang....

Bij voorbaat dank, een fijne dag verder.

1 like
Hallo, helaas denk ik niet dat er een truc is.

De enige oplossing zou zijn om de profielschets te wijzigen, maar dit zou verkeerd zijn voor alle toekomstige toepassingen.

Edit: er is een nieuwe functie in 2014 waarmee u uw referenties kunt behouden! Zie deze link

http://www.hawkridgesys.com/blog/solidworks-weldment-profiles-configurable/

2 likes

Is het profiel gebaseerd op een 3D-schets of in losse onderdelen?

Ik zou in mijn profielschets gaan om de dikte te veranderen. Het zal overal veranderen

2 likes

Ja, het is een 3D-schets...

Hoe is je profiel aangemaakt?

En wat voor soort aanpassing van het ontmoetingspunt heb je gemaakt

1. De assen
  2. Hoeken aan de buitenkant
  3. Midden gezicht verlengen
  4. hoeken aan de binnenzijde
  5. Binnenkant midden

Als je je profiel hebt aangemaakt via je profielbibliotheek (SLDLFP)

Je hoeft alleen maar je profiel te wijzigen of een ander profiel aan te maken met een eigen ref

en bekijk de definitie van de ontmoetingspunten van uw profielschetsen

@+ ;-))

aangezien het een 3D-schets is, door de schets van het profiel te wijzigen door het te bewerken zoals gezegd @bart zonder het formaat te wijzigen, behoudt het de referenties. Maar het laat de referentie in de oorspronkelijke dikte.

Omdat ik dit soort problemen had gehad, vertelde een grote wijze van CAD me dat het nodig was om de beperkingen op de plannen vast te stellen en niet op de gezichten. Dus als je de structuur van de buizen verandert, blijft alles op zijn plaats.

In jouw geval moet je dus alles overtypen.....  

4 likes

Wat zijn je points of encounter op je profiel

Als je een 3D-schets hebt gemaakt voor je monteur

Dus je neemt als scheidsrechter de punten waar de assen samenkomen?

Een kopie van het profiel met een kopie van de monteur in SCRENN

Ik zou me toestaan het probleem te begrijpen

@+ ;-))

1 like

Hallo allemaal,

De software verwijst naar een oppervlak met een unieke code. Als je de dikte van je profiel van je schets verandert, verandert het de code van het oppervlak, zodat je al je beperkingen moet overnemen.
Aan de andere kant, als u uw basisschetsen wijzigt door uw afmetingen aan te passen, is er geen bp omdat het resulterende oppervlak hetzelfde is. 

Ik zal dit proberen:
"Opslaan als" uw mengsel.
"Opslaan als" uw gelaste mechanische onderdeel
Bewerk je schetsen
Vervang uw gewijzigde onderdeel door het nieuwe en kijk of het bugs vertoont.

Maar persoonlijk heb ik je alleen dat te geven.

Succes

PM

1 like

Hallo

Het probleem is dat elk element (lijn, cirkel,...) van de schets van uw .sldlfp-bestand (lib feat part) met de gewijzigde dikte dezelfde naam moet hebben als de elementen van het originele .sldlfp-bestand om de referenties niet te verliezen.

Normaal gesproken, als je het originele .sldlfp-bestand opent, maak je een take-away-compositie die je hernoemt met de nieuwe dikte en vervolgens in de schets van het gemaakte bestand wijzig je de afmetingen zonder  de lijnen en cirkels aan te raken, en daar beweegt het normaal gesproken niet.

Fijne dag.

sldlfp.png
1 like

Zie deze link

Zeer goede tutorial  voor het mechanisch gelaste profiel onder excel

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/profile-mecano-soude-avec-excel

@+ ;-))

Hallo

Zoals @dargaud.anthony zegt, moeten de entiteiten in de schets dezelfde naam hebben. Over het algemeen werkt het goed op de oude profielbibliotheken omdat ze van kopie naar kopie zijn gemaakt met altijd dezelfde bron, dus altijd dezelfde entiteitsnamen!

In uw geval moet u proberen de sldlfp die u vandaag gebruikt voor uw gelaste build te kopiëren en alleen op de dikte te bewerken. Wanneer u teruggaat naar SW om de sectie voor dit nieuwe profiel te wijzigen, moeten uw beperkingen volgen.

1 like

Zie deze tutorial over mechanisch lassen

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-la-mecano-soudure

@+ ;-))

Haha Benoit, we erkennen de koningen van de hack (ja nou, ik doe hetzelfde).

Dat is het grote probleem met profielbibliotheken. We weten niet hoe onze voorgangers dat deden... En we eindigen met aberraties zoals deze.

2 likes

In de toekomst kunt u overwegen om geconfigureerde profielen te gebruiken in plaats van de oude bibliotheken van 1 bestand per sectie. (nieuw in 2014 denk ik)

@flegendre heeft uitgebreide profielbibliotheken beschikbaar gesteld in de tutorials. De eerste is deze voor buizen:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/profils-contructions-soudee-configurables-tubes

Zo voorkom je in ieder geval dit soort ongemakken.

@coin37coin, ik hou niet echt van de "koning van het hacken":) Ik geef de voorkeur aan oplossingen voor de lange termijn, maar als je met je gezicht tegen de muur staat, hoef je soms niet per se te proberen er overheen te komen, maar maak je er een gat in! ;)

4 likes

U moet een profielbasis gebruiken met configuraties.

Op die manier hoef je alleen maar de lijn te veranderen om de juiste dikte te krijgen.

Ik voeg een link toe:

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/profile-mecano-soude-avec-excel

Sinds ik dit heb opgezet, is het geweldig geweest!

1 like

@ Bart de link moet goed zijn aangezien je hem ook geeft ;-))

Het is waar dat het voor een goede praktijk is hulp voor profielen

Ik voeg toe en dit is belangrijk

Vergeet niet om je eigen persoonlijke bibliotheek te maken

in een persoonlijk bestand buiten SW zoals alle bibliotheken

om het via SW-mutaties te behouden.

@+ ;-))

1 like

Pardon Gt, ik heb niet gezien dat je deze link had gegeven.. =)

Ik heb een persoonlijke basis gemaakt, het kost wat tijd, maar uiteindelijk win je

1 like

@ Bart ........................... GEEN  bleekje ;-))

De goede scheidsrechters moet je weggeven en niet voor jezelf houden

@+ ;-))

1 like