Mechanisch gelast van gebogen platen

Hoi allemaal

Ik wil graag een frame maken met een afmeting van 700x2000 waarvan de vier zijden een U-gebogen plaatwerk worden met een afmeting van 160x45.

Ik weet hoe ik buigplaten moet maken, ik beheers ook de functie "Gelaste constructie", maar ik weet niet hoe ik een gelast onderdeel van gebogen platen moet maken...

Als je een tip of een oplossing voor mijn probleem hebt, ben ik er helemaal voor.

Vriendelijke groeten 

Simon

Hallo

Kunt u ons in foto's laten zien wat u nodig heeft? 

Waarom een gelast onderdeel maken dat is samengesteld uit gebogen platen, u kunt een assemblage maken van uw verschillende soorten onderdelen (gelaste constructie en plaatwerk).

1 like

Hier is een voorbeeld van Solidworks 2016; u hoeft alleen maar uw plaatwerkonderdelen in de gelaste constructie te maken en voor de MEP zoals gewoonlijk gedaan door het onderdeel te kiezen

ac_cobra.sldprt
2 likes

Er moeten mechanische lasprofielen van plaatwerkelementen worden gemaakt.

Maak vervolgens de structuur met de mechanische lasmodule.

2 likes

welk Solidworks-versiejaar heb je?

onder 2017 premium en (pro denk ik niet zeker voor de pro)

Er is onder andere de mogelijkheid om een oppervlak uit te klappen

Dus in Surface ontvouw je je nadat je hebt gekalmeerd en heb je je kamer in volume uitgevouwen

Creëer dus een gelast mechanisch profiel van uw afmetingen

na gelaste mechanische module

voor mij is het + simpel ;-)

@+ ;-)

1 like

Hallo

Ik zou zeggen zoals Aliende

U maakt een profiel van uw gevouwen plaatwerk 160 x 45 en gebruikt dit als gelast constructieprofiel

Aan de andere kant kun je geen enkel element uitvouwen, omdat het strikt genomen geen plaatwerk is.

Persoonlijk maak ik ook frames in gevouwen plaatwerk, ik maak mijn onderdelen in plaatwerk en vervolgens monteer ik ze in een assemblage. Een beetje vervelend, maar het hangt in feite af van uw behoeften 

Het oppervlak, ik weet niet al te veel, maar als je het uitvouwt berekent het een ontwikkelde?

een+

1 like

We moeten beginnen met het maken van een basisgerecht, voor één kant,

een trapeziumvorm hebben met de functie

"Invoegen/Plaatwerk/Gebogen basisplaat"

Vervolgens moet u aan het ene uiteinde een vlak maken om het te scannen gedeelte te tekenen

http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/t_Swept_Flanges.htm?id=967b225ee2cb497288f5dce4fbf02c87#Pg0&ProductType=&ProductName=

Doe dan hetzelfde voor een tweede kant,

Doe dan een cirkelvormige herhaling van 180° van de 2 lichamen.