Ik wil graag een frame maken met een afmeting van 700x2000 waarvan de vier zijden een U-gebogen plaatwerk worden met een afmeting van 160x45.
Ik weet hoe ik buigplaten moet maken, ik beheers ook de functie "Gelaste constructie", maar ik weet niet hoe ik een gelast onderdeel van gebogen platen moet maken...
Als je een tip of een oplossing voor mijn probleem hebt, ben ik er helemaal voor.
Kunt u ons in foto's laten zien wat u nodig heeft?
Waarom een gelast onderdeel maken dat is samengesteld uit gebogen platen, u kunt een assemblage maken van uw verschillende soorten onderdelen (gelaste constructie en plaatwerk).
Hier is een voorbeeld van Solidworks 2016; u hoeft alleen maar uw plaatwerkonderdelen in de gelaste constructie te maken en voor de MEP zoals gewoonlijk gedaan door het onderdeel te kiezen
U maakt een profiel van uw gevouwen plaatwerk 160 x 45 en gebruikt dit als gelast constructieprofiel
Aan de andere kant kun je geen enkel element uitvouwen, omdat het strikt genomen geen plaatwerk is.
Persoonlijk maak ik ook frames in gevouwen plaatwerk, ik maak mijn onderdelen in plaatwerk en vervolgens monteer ik ze in een assemblage. Een beetje vervelend, maar het hangt in feite af van uw behoeften
Het oppervlak, ik weet niet al te veel, maar als je het uitvouwt berekent het een ontwikkelde?