Mechanisch gelast: schets, profiel, ontwerpbibliotheek

Hallo allemaal, ik volg een opleiding ketelmaken en begin aan de slag te gaan met solidworks 2019. Ik heb een aantal vragen.

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van verschillende meubels en ik wil graag profielbibliotheken gebruiken.

- Wat de vierkante of rechthoekige buis betreft, heb ik de indruk dat de bladeren de regel volgen: binnenstraal = dikte en buitenstraal = 2 dikte. Kunt u dit bevestigen? Of hebben de verschillende leveranciers bijzonderheden

- Het is me gelukt om profielen te maken van mijn schetsen. Door ze op te slaan als een lib-functie. Het werkt perfect

- Ik kwam een tutorial tegen die verder ging door ontwerpbibliotheken te maken. In feite, om mijn schetsen te kunnen opzetten en zo een hele familie van stukken in mijn bibliotheek te kunnen hebben. En dat werkt niet. Ik denk dat ik een subtiliteit ben vergeten. Ik ben in de studentenversie.

- Bedankt allemaal voor jullie feedback, ik zet mijn onderzoek aan mijn kant voort, maar nu zit ik vast.

1 like

Voor de int radius van de buizen is het inderdaad in het algemeen de regel. (een staalleverancier had het mij bevestigd)

Aan de andere kant is dit niet altijd waar, er was van tijd tot tijd enige variatie. Maar over het algemeen is dat het.

Voor de buizen ja mogelijkheid om een configureerbare buis te maken in de vorm van een familie van onderdelen uit verschillende versies van soliworks (2016 uit het hoofd), hier is een voorbeeld voor vierkante buis. Om getest te worden.

tube_carre-configureerbaar.sldlfp
2 likes

Hallo

Ja, het is mogelijk om een onderdelenfamilie aan te maken in de ontwerpbibliotheken.  Zie de tutorial hieronder.

https://youtu.be/LWxaynRpd6A

Voor mechanische lasprofielen is het ook mogelijk om een familie van onderdelen te creëren. Bijgevoegd is een zeer gedetailleerde tutorial. 

https://www.logiciel-cao.com/blog/entries/view/slug/solidworks-profile-de-construction-soudee

Cdlt

3 likes

Hallo, bedankt voor jullie advies. Alles werkt aan mijn kant.

Ik dacht zelfs dat ik door een profielcatalogus te hebben, een profiel kon kiezen met een bepaalde dimensie, een mix tussen configureerbaar en familie van onderdelen.

Dus heb ik configureerbare profielen gemaakt om ze op mijn gemak te kunnen aanpassen en zeer specifieke onderdelen in de bibliotheek om ze snel te gebruiken in mechanisch gelast. Ik vind het prima

Kun je de vraag sluiten als je je probleem hebt opgelost?

Cdlt

1 like