Ik word vaak geconfronteerd met het volgende probleem:
Ik heb een assembly met verschillende configuraties. Op dezelfde tekening laat ik 2 configuraties zien, maar slechts één stuklijst. Het probleem is dat mijn artikelnummer in mijn bubbels ineens wel geldig is voor de ene configuratie, maar niet voor de andere.
Op deze schermafbeelding (ook op pc) kunnen we zien dat de geëxplodeerde schotel bubbels heeft die helemaal niet overeenkomen met de indicaties van de volledige tafel die zich in een andere configuratie bevindt. Is het mogelijk dat de bubbels van de geëxplodeerde configuratie consistent zijn met die ernaast?
U kunt uw configuratie koppelen aan een nomenclatuur, zodat de bubbels elkaar "volgen". Om dit te doen, klik je rechts op je weergave waar de bubbels niet compliant zijn.>property en onderaan het venster in bubbels activeer je het pictogram en selecteer je de nomenclatuur. Over het algemeen is er maar één.
Op mijn MEP breng ik 2 weergaven naar voren uit 2 verschillende assemblageconfiguraties. Omdat ik een enkele stuklijst wilde gebruiken voor de registratie van identieke delen van de 2 aanzichten, dacht ik dat ik de 2e aanzicht aan de stuklijst kon koppelen (door het vakje "ballontekst koppelen aan de opgegeven tabel" aan te vinken in de eigenschappen van de tekeningaanzicht (zie procedure van @SB-38190 of @stephane.wey bijvoorbeeld)).
Het lijkt SLDWKS echter onmogelijk om de weergave van een andere configuratie 2 te koppelen aan de nomenclatuur van configuratie 1 op hetzelfde vlak.
Er zijn 2 keuzes van toepassing:
- Forceer handmatig de ballontekst in weergave 2.
- Maak een dito weergave van Config 1, toon (hack) Config 2 door de componenten / bodies te verbergen, en in dit geval zou het koppelen van de Bill of Materials moeten werken. Ik vind dat het in dit volgende geval een beetje jammer is om een configuratie niet te kunnen gebruiken, het genereert een risico op planfouten).
Misschien heeft een van jullie een oplossing waar we samen met Thom@s op wachten.
Het is mogelijk om de hoeveelheden van verschillende configuraties in een stuklijst weer te geven (dat is één kolom per configuratie).
Ik heb geen SW bij de hand om een screenshot te maken, uit mijn hoofd is het het 3e blok van de functiebeheerder van de nomenclatuur, meestal is het niet ontwikkeld, daarom missen we het.