Onvoldoende geheugen om de bewerking uit te voeren

Hallo

Ik heb een probleem dat even vervelend als raar is. Zoals je moet, nu de kennis als gevolg van al mijn berichten, heb ik een ontwerp gemaakt met een familie van onderdelen. Tot gisteren kon ik altijd zonder problemen mijn gezin openen en aanpassen wat ik erin wilde, maar sinds een paar dagen ben ik bezig met het coderen van een macro. Sindsdien kan ik het niet openen en heb ik deze berichten:

Dus heb ik verschillende tests gedaan:
- Een Excel-bestand openen, het werkt,
- Mijn kamer en het gezin openen vanaf een andere locatie, het werkt niet,
- Open vanaf twee andere computers, dus het werkt niet op mijn computer of mijn software,
- Het wijzigen van de configuraties werkt (raar),
- Open met SW 2017 Premium (ik heb 2015 basic), het werkt niet,
- Sla het gezin op als een Excel-bestand rechtstreeks vanuit SW, het werkt niet
- Sla het onderdeel op onder een andere naam en voeg een nieuw Excel-bestand toe (want juist voor dit soort problemen maak ik een aparte excel back-up door copy/paste) het werkt!!

Ik ben een beetje verdwaald en geïrriteerd omdat ik twee andere bestanden in dezelfde behuizing heb, maar ik heb niet zo'n recente back-up van het gezin...

Daarom vraag ik je of je dit probleem ooit hebt gehad om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt en misschien de families van mijn andere families terug te krijgen.

Bedankt en een fijne dag verder

Hallo

Ik ben bij SW 2016, is het mogelijk om ons de rol te geven?

Moge de kracht met je zijn .

1 like

Het is aardig van je, maar ik kan de documenten van mijn bedrijf niet doorgeven.

Heeft uw macro geen lus die uw Excel-bestand zou hebben overbelast? 

1 like

Ik denk dat dat een probleem moet zijn 

_de kat die zijn staart doodt _

Je vraagt misschien een beetje te veel ;-)

Uw families van onderdelen en jams moeten zeker een lange weg gaan

Dus misschien verlaag je je hoop om te automatiseren wat niet kan zijn

@+ ;-)

1 like

MaD, gt22 Ik dacht aan deze oorzaak, maar waarom, nu ik heb opgenomen, anders werkt het met dezelfde werkmap en dezelfde macro? 

En als dat het was, zou ik mijn Excel-bestand nog steeds kunnen openen zonder door de macro te gaan, toch?

Als het ooit gebeurt, is het dan mogelijk om te weten "welke lus het bestand overbelast" ?

Naar mijn mening de enige plek waar je de oplossing voor je probleem vindt

als die er hier zijn

https://www.developpez.net/forums/f664/logiciels/microsoft-office/excel/macros-vba-excel/

Ik en Macro doen het helemaal niet

Je zegt al solidworks 2015 / solidworks 2017

Dus 2 verschillende versies die je moet gebruiken om je bestanden uit 2015 om te zetten naar 2017

Ik denk dat de protocollen van 2015 niet hetzelfde zijn voor SW

Zijn de  excels daarna hetzelfde?

Je zegt onmogelijk te lezen via Excel 2010

Is uw besturingssysteem op elke pc hetzelfde?

Soliworks 2016 en 2017 werkt niet met Windaube 8.0 64 bit

Maar met Windaube 8.1 64 bit werkt het wel

Zie hier

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-resource-monitor-alerte-%C3%A0-13-de-la-ram#answer-732454

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/message-m%C3%A9moire-syst%C3%A8me-insuffisante-solidworks#answer-700100

in de hoop je een goede voorsprong te hebben gegeven

@+ ;-)

Klassieke bug bekend bij Office en SW (versie of evolutie van Office (xls, xlsx, display-opmaak), al dan niet gerelateerd aan SW).

Niet gerelateerd aan macro, ik gebruik het nooit voor mijn excels.

Methode 1:

Om te proberen het probleem op te lossen: probeer de PRT te openen, klik dan direct met de rechtermuisknop in de Excel in de boom en "opslaan als" zet het op het bureaublad, probeer vervolgens het bestand te openen door Excel.

Als hij daarin slaagt, zal hij waarschijnlijk een "reparatie" voorstellen, anders probeer je het handmatig met Excel te doen.

Methode 2:

met EPDM, herstel een eerdere versie van het bestand en sla de Excel op het bureaublad op, repareer deze met Excel, zowel voor de configuratie-toevoeging die verloren is gegaan, moet u ze opnieuw doen.

Methode 3:

Maak een reservekopie van het QQPART-bestand, open het originele bestand en verwijder de Excel uit het bestand, sla het bestand op en sluit het in SW, open het vervolgens opnieuw en probeer de Excel automatisch opnieuw te maken.

Deze methode is een aanvulling op methode 1 of 2. Hiermee kunt u een bijna volledige Excel opnieuw opbouwen door een Excel opnieuw te maken van methode 1 of 2 en methode 3 voor de laatst toegevoegde configuraties.

En anders, vanaf nu voor elk werk met een Excel opgenomen in een SW-bestand, op voorwaarde dat je eraan werkt door met de rechtermuisknop te klikken op "openen in een nieuw venster" onder SW,

U moet kopieën van back-ups maken voordat u het bestand verlaat en een map maken om alle Excel-back-ups te plaatsen,

Gebruik dus deze methode voordat u het bestand afsluit:

Open Excel opnieuw door met de rechtermuisknop op "Nieuw venster openen" te klikken, doe vervolgens in Excel "Kopie opslaan als" en plaats het op het bureaublad (verplaats vervolgens het Excel-bestand naar de back-upmap).

4 likes

Hoi allemaal

Ik kom terug op dit bericht omdat ik het probleem nog steeds heb en ik denk dat het een lus is die mijn Excel-bestand overbelast, zoals aangegeven door MaD , want wanneer ik mijn deel open, is de familie van onderdelen toegankelijk, maar wanneer de macro wordt gestart, kan ik dat niet meer. En de macro kan ook niet in zijn geheel worden uitgevoerd omdat deze "geen toegang meer heeft" tot het Excel-bestand.

Ik denk dat het de lus is om een overladende ComboBox te vullen. Ik heb een lijst met artikelen in een Excel-bestand en ik wil ze invullen in een vervolgkeuzemenu dat de gebruiker kan kiezen.

EDIT: Grote ontdekking van de macro heeft er niets mee te maken (olivier42 Sorry dat ik je heb tegengewerkt)! Omdat het werkt met sommige van mijn bestanden en zelfs zonder de macro heb ik dit probleem. Ik weet niet waar het aan te wijten is of hoe het is gebeurd of hoe het werkt, maar:
Het probleem komt van het openen van de muntfamilie, normaal gesproken open ik altijd de familie door "Bewerken in een nieuw venster" te doen, maar in de macro wordt deze direct in SW geopend. Ja, en dan...? Je zult me vertellen dat het probleem daar vandaan komt, want als ik de familie rechtstreeks in SW open, wordt de tabel weergegeven, maar slechts gedeeltelijk en kan ik er niet in navigeren. Als bijlage vind je wat ik op het scherm heb als ik mijn deelfamilie bewerk.

Van daaruit zeggen dat ik weet waarom dit een geheugenprobleem veroorzaakt, ik weet het niet.

EDIT BIS: Ik ben dit bericht opnieuw aan het bewerken en ik denk dat het de laatste keer is, maar ik heb mijn probleem opgelost! Ik kan op geen enkele manier het probleem uitleggen of hoe ik het heb kunnen oplossen, ik denk echt dat het een SW-bug is en dat ik tot het uiterste ben gegaan. Zoals eerder gezien had ik een probleem met het gezin, dus ik importeerde een nieuw Excel-bestand, het verwijderen van de "freeze cells" -weergave, ik zoomde uit om lros de opname om de hele tabel te hebben en het werkt!

Veel dank aan iedereen voor jullie hulp!

capture.png

Het was dus hetzelfde probleem, ook al was het gedrag een beetje gevaarlijker:

Bug in Excel-SW (bestandsversie, xls, xlsx, weergave-instelling, opmaak, enz...)

Des te beter als je er uiteindelijk uit komt.

(Denk er altijd aan om Excel-back-ups te maken, voor het geval dat...)