Aangezien we de Solidworks 2017-update hebben uitgevoerd bij het afdrukken van de weergave, verschijnt deze onderaan de pagina: SOLIDWORKS Education Product. Alleen voor educatieve doeleinden. Hoe kan deze vermelding worden verwijderd?
Bizar...
Had je een educatieve versie voordat je de update installeerde?
Als dit het geval is, moet het ten onrechte zijn verwijderd.
Kijk in de statusbalk van Solidworks bij "toon licenties" om te zien welk type licentie is geïnstalleerd.
Hallo
Dit is normaal als je de studentenversie van solidworks gebruikt, of een onderdeel dat met een studentenversie is gemaakt.
Als je een niet-educatieve versie van solidworks hebt, dan ligt het probleem bij het onderdeel. Wanneer u het onderdeel importeert, vertelt Solidworks u normaal gesproken dat dit bestand afkomstig is van een educatieve versie.
Ik heb een techniek gevonden om een educatief bestand te importeren in mijn professionele solidworks-versie, zonder dat er geschreven staat dat het educatief is. Het enige wat je hoeft te doen is het bestand op te slaan in STEP of parasolid, en het te openen in je standaard, pro of premium versie van solidworks. Normaal gesproken zou er geen sprake meer moeten zijn van een educatieve versie in uw plannen. (Ik heb deze techniek alleen getest op solidworks 2016, hoop dat ze het niet hebben opgelost in solidworks 2017)
In de hoop dat ik heb geholpen.
Hallo
Lees http://www.lynkoa.com/forum/3d/comment-retirer-sous-solidworks-2012-edition-d-education
Vriendelijke groeten
Hallo, we hadden het probleem na een gedownload onderdeel. We moesten de betreffende onderdelen naar visiactiv' sturen, een formulier invullen en vervolgens stuurden ze alles naar Solidworks die zo vriendelijk was de educatieve licentie te verwijderen en ons de "schoongemaakte" onderdelen te sturen.
Wees voorzichtig: ze zijn erg waakzaam over het feit omdat educatieve licenties gratis zijn, in tegenstelling tot pro-licenties.
Het kostte ons 2 weken...
Vriendelijke groeten
Ik geef aan dat de betreffende onderdelen niet zijn gemaakt onder een educatieve versie, maar onder de pro-versie met licentie en dat toen de 2016-versie werd geïnstalleerd, alles normaal was. We hebben een aantal jaren geleden een onderwijslicentie gehad tijdens studentenstages op de technische hogeschool
Misschien is het dat er een referentiedocument is gemaakt of gewijzigd met de educatieve licentie en als gevolg daarvan heeft de software-update het document waarnaar wordt verwezen bijgewerkt en verspreidt het zich nu naar alle nieuwe documenten!?
Als het van hem is, moet je er zo snel mogelijk achter komen of het in het onderdeel, het plan of de montage zit en het helemaal opnieuw doen en vooral vanuit een officiële licentie om dit probleem op te lossen, dat zeker op de reeds bestaande onderdelen zal blijven zitten... (als een virus van het 1e niveau...)*
Veel succes met je zoektocht!
G.