Vervolgkeuzemenu in Bestandseigenschappen

Hoi allemaal

Is het mogelijk om in een tekening, in de bestandseigenschappen, vooraf gedefinieerde waarden te hebben in het dropdown-menu van de kolom "Tekstwaarde/Expressie"?

Mijn doel is om het vak "Geverifieerd door" van mijn titelblok, met "Smith" of "Durant", in te vullen via het drop-downmenu in de kolom "Tekstwaarde/Expressie".

Dit zou me voorkomen dat ik elke keer de naam moet intypen van de persoon die controleert.

Bij voorbaat dank voor uw verlichting

Alex

2 likes

Je kunt het doen in kamers met smartproperties, maar ik heb het nog nooit in een tekening geprobeerd.

3 likes

Hallo!!

De beste oplossing die ik heb gevonden om snel de eigenschappen van een bestand in te stellen, is door de eigenschappenformuliereditor te doorlopen!!

Door op het huisje in het menu aan de rechterkant van uw scherm te klikken, zou u een directe link naar deze module beschikbaar moeten hebben, zelfs met de standaardversie van Solidworks. Het stelt u in staat om een eigendomsformulier te definiëren dat u naar wens kunt beheren, er zijn veel tools tot uw beschikking, vervolgkeuzelijsten, selectievakjes en vele andere. In deze vervolgkeuzelijsten kunt u waarden naar wens vooraf definiëren.

Het beste is dat u uw formulier voor elk bestand kunt ophalen en dat u de waarden kunt koppelen aan de annotaties van uw tekeningen of aan de eigenschappen van uw bestand!!

Het is vrij eenvoudig te gebruiken en zeer intuïtief!

Hier is een screenshot van een voorbeeld van een formulier in de creatiefase!

Vriendelijke groeten

Joss

editeur_de_formulaire_de_propriete.png
5 likes

Hoi @ alexandre

Zie deze tutorial

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/editeur-de-formulaire-solidworks

Je zou de juiste schoen voor jou moeten vinden ;-))

@+................

2 likes

We houden wel van Joss.

Je moet een keer in het spel van de formuliereditor komen en dan rolt het.

Het enige dat me nog steeds problemen bezorgt, is het gebrek aan duidelijkheid van het pictogram om te weten of de eigenschap is gekoppeld aan de configuratie of algemeen is.

1 like

@ Stephano

Met de formuliereditor is het gekoppeld aan uw configuratie via de naam die u eraan geeft

En welke van + is kunt u velden bestellen om de voucher voor aankoop of prod te controleren enz.... die gedateerd zijn in de auto

@+........

Ja, zoals @gt22 zegt, het heeft te maken met de naam van uw eigendommen, het is in het begin een beetje ingewikkeld, u moet uw weg vinden en goed letten op de namen die u aan uw eigendommen geeft, maar als u het eenmaal onder de knie hebt, is het heel gemakkelijk en praktisch!

Cdt

Joss

1 like

Hoi allemaal

Bedankt voor je snelle antwoorden, ik zal deze editor testen en je op de hoogte houden als ik het kan!

Tot ziens

Alex

1 like

Hallo allemaal,

De editor voor vastgoedformulieren is echt een flexibele tool die zich aanpast aan ieders behoeften.

Een duidelijke, complete tutorial: http://www.leguide3d.com/video/le-formulaire-de-propri-t-s-solidworks

Fijn weekend.

2 likes

@GT22, ik had het over de 2 pictogrammen die ik omcirkelde op de bijgevoegde schermafbeelding.

Deze pictogrammen bepalen of de eigenschap die via het formulier is aangemaakt, op het tabblad "aanpassen" of op het tabblad "configuratiespecifiek" verschijnt.

Wetende dat een eigenschap met dezelfde naam tegelijkertijd in deze 2 tabbladen kan verschijnen, maar dat het tabblad "specifiek voor de configuratie" voorrang heeft op het andere.

editeur_prop_mod.jpg
2 likes

@Stephano

+1