Hoi allemaal
Ik wil SW zo instellen dat mijn wireframe en vooral wireframe-weergaven in kamerkleur zijn (de kleur die op de 3D wordt gebruikt)
Ik krijg geen sluitend resultaat
Bijgevoegd is een voorbeeld van wat ik wil
exemple_coupe.png
Hoi allemaal
Ik wil SW zo instellen dat mijn wireframe en vooral wireframe-weergaven in kamerkleur zijn (de kleur die op de 3D wordt gebruikt)
Ik krijg geen sluitend resultaat
Bijgevoegd is een voorbeeld van wat ik wil
Hallo
Het is mogelijk om "component line font" + "layer" te gebruiken door met de rechtermuisknop op de component te klikken,
Mmm, ik heb zojuist een eenvoudigere methode ontdekt, optie >eigenschap van het document > inpakken > de kleur van het model gebruiken voor LCS/LCA in tekeningen (methode die ik minder flexibel vind omdat deze van toepassing is op documentniveau, maar met het voordeel dat de kleuren van het 3D-model worden getekend).
Hallo Lynk,
Dank u voor het antwoord. Ik had deze optie inderdaad in de documentverpakking gezien. Het enige minpunt dat ik vind is dat als ik een dwarsdoorsnede maak, mijn arcering zwart blijft:(
Een tip hiervoor?
Bedankt
Raar, thuis in SW18 werkt het perfect,
------------
Ik heb net wat tests gedaan, je moet de laag "volgens de norm" laten.
Zie bijgevoegde afbeelding
Ik heb de gekleurde wireframe-contouren die overeenkomen met de kamer.
Maar niet de arcering, die blijft zwart. zelfs met de laag volgens de norm
Enig idee?
Dus inderdaad, als ik je tekening en je stuk open en ik maak een snede, is de arcering deels kleur.
Wanneer ik je stuk integreer in mijn plansjabloon, is de arcering inderdaad kamerkleurig. Als ik op hetzelfde vlak een stuk van mezelf integreer, is de arcering zwart.
Dus ik zou geneigd zijn te zeggen dat de aanpassing voortkomt uit de eigenschappen van het 3D-model. Ik heb uw eigendommen vergeleken met de mijne en ik zie absoluut geen merkbaar verschil.
Zelfs als ik mijn standaard voor 3D-toondressing gebruik, verandert het de kleur van de arcering niet.
Ik weet niet welke weg ik daar moet nemen...
Ik denk dat ik de oorzaak van dit vreemde gedrag ken, inderdaad komt dit testonderdeel uit een solidworks-bibliotheek, meer bepaald die van vormgereedschappen (!), en ik realiseerde me niet omdat ik altijd geloofde dat de uitbreiding van deze gereedschappen alleen "sldftp" was, maar het lijkt erop dat zelfs "sldprt" deel uitmaakt van deze categorie , en bovenal is de boomstructuur van het onderdeel verstoken van enige bibliotheekindex of het stempelgereedschap, (dus mijn excuses),
het is puur toeval, maar kan uw belangen dienen, door een documentsjabloon te maken op basis van dit type bestand, profiteert u van deze arceringskleurfunctie (persoonlijk zal ik het alleen gebruiken als ik van plan ben de kleuren via het document af te drukken, het is een "sldprt" maar speciaal, je kunt maar beter voorzichtig zijn),
Het is genoteerd, dank je. Inderdaad, ik heb mijn stukmodel opnieuw gemaakt op basis van uw bestand, het zal werken voor mijn volgende creaties zoals deze.