Foutmelding - back-upbestand

Hallo

Kort samengevat: We hebben 3 solidworks werkstations op onze site, 2 Pro en 1 Prenium.

Ik heb alle configuraties van solidworks en smartproperties op mijn werkstation gedaan met alle links naar netwerkbestanden waarvan de toegangspaden volledig identiek zijn.

Ik heb mijn configuraties opgeslagen (ik zit in PRO) en ik heb ze in het prenium verzonden.

en nu krijg ik een foutmelding  

Wie zou hij ondeugend kunnen maken?

Bij voorbaat dank.

Nou, het lijkt erop dat je stiekem een tweede solidworks open hebt staan. Je moet kijken naar  de processen die in je taakbeheer worden uitgevoerd (als je van de pro-versie naar de premium-versie op hetzelfde werkstation gaat, heeft Solidworks soms wat tijd nodig om alles af te sluiten ... zelfs als er niets meer op het scherm staat!)

5 likes

Hallo

Zoals in het bericht vermeld wordt er weer een SolidWorks opdracht gestart.

Dit gebeurt soms, zelfs als u SolidWorks sluit, blijft het draaien.

Om het probleem op te lossen, drukt u op CTRL+SHIFT+ESC om taakbeheer te openen en de SolidWorks-taak die te veel is, te beëindigen. Schakel voor de zekerheid alle taken uit en start SolidWorks opnieuw op.

@+

2 likes

Ik zit niet op dezelfde post 

Hoi Mathieu,

Opent de Register-editor:

gedit in het menu Start,

Dan ga je naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\SOLIDWORKS 2015\ExtReferences

Aan de rechterkant zoek je: SolidWorks journaalmappen, je dubbelklikt en je controleert of het pad dat hier is ingevuld inderdaad een pad is dat bestaat en waarin je schrijfrechten hebt.

Zo niet, dan wijzig je het (met SolidWorks gesloten)

Als alles in orde is, maar u dit bericht nog steeds krijgt, komt dit waarschijnlijk omdat een sldworks.exe proces is geblokkeerd op de processite van taakbeheer

Succes

Mick

2 likes

De positie in prenium heeft verschillende SW-processen aan de gang.

Het heeft niets te maken met uw dossier.

Dat gezegd hebbende, als u dit bericht valideert, opent SW het bestand normaal.

2 likes

Re

Waarom zeg je: "Ik heb niet dezelfde baan?" op wie antwoord je?

@+

1 like

Naar me@Coyote ;)

Ja, als ik valideer, wordt dit solide bericht normaal geopend, maar het doel is om het niet meer te hebben.

1 like

Dus heb je geprobeerd wat ik je vertelde of wat coin37coin je net voor mij vertelde?

1 like

Nee, nog niet, het is de positie van mijn collega en hij gebruikt het voorlopig.

1 like

Maar om te weten, ik heb de pc opnieuw opgestart, dus alle solidworks-taken zijn gestopt en het bericht wordt weergegeven, ook al is het normaal?

Hoi Mathieu,

Ja, het zou normaal zijn als het probleem geen verband houdt met twee processen die zouden worden gestart, heb je mijn oplossing geprobeerd (register-editor)?

Mick

1 like

dat is wat "mcordero" is, de "SolidWorks journal Folders" verwijst naar rmon C:, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat deze locatie op de C: van elke gebruiker blijft, want ik denk niet dat je een map op het netwerk kunt maken en dat iedereen dit bestand tegelijkertijd gebruikt.

Elk moet voor elke functie een uniek bestand hebben. De eenvoudigste, u sluit Sw en verwijdert: "solisdworks journal folder" op deze computer. Wanneer sw wordt gestart, wordt deze sleutel automatisch opnieuw gemaakt met de waarde die prima is. Mick
2 likes

Hoi Mathieu,

Heb je het verwijderen van SolidWorks Journaalmappen getest?

Mick

Hoi Mcordero,

Ja, ik heb het net geprobeerd en het werkte goed, aan de andere kant vind ik dat de software langer duurt om te starten, komt het daardoor, ik weet het niet.

Bedankt

Hallo Mathieu,

Aangezien je de instellingen van een "A"-extensie hebt gekopieerd om ze te importeren naar een "B"-extensie, is de kans groot dat je paden hebt die nog steeds verwijzen naar mappen die niet bestaan op deze extensie B.

Controleer in het register alle tekenreekswaarden van de bijenkorf: "ExtReferences" en corrigeer (of verwijder) indien nodig.

Vergeet dan niet om voor de zekerheid een back-up te maken van de instellingen op dit werkstation B;)

Succes mick

Ik had al verwacht, alle paden zijn op het netwerk en zijn allemaal hetzelfde voor alle werkstations, behalve die in het logboek die ik niet kende, maar ik dacht niet dat er dit soort "bug" zou zijn omdat ik dacht dat het opslaan van de instellingen je in staat stelde om opnieuw te worden geïnstalleerd op elk werkstation zonder je zorgen te maken over dit soort werkstation. pad.