Foutmelding in Solidwork bij het bewerken van een assembly

Hallo, ik ben net van baan veranderd en bij mijn nieuwe baan heb ik een probleem met een foutmelding die steeds opduikt en ik zou graag de oorzaak willen weten om het op te lossen....

Over het algemeen zijn er twee berichten die vaak naar voren komen:

Onverwacht bestandsformaat

en de andere:

Poging om toegang te krijgen tot een naamloos bestand nadat het is voltooid

Waarom heb ik deze berichten en hoe kan ik het allemaal oplossen, bedankt!!

Hallo

In beide gevallen zijn het waarschijnlijk de bestandsextensies die niet goed of fout zijn, of misschien zelfs verband houden met problemen in de BDR die zouden leiden tot het niet herkennen van de bestanden.

Voor hulp:

1. Kun je een screenshot maken van de bestanden met behulp van de bestandsbeheerder van Windows of Apple.
  2. Welke versie van SW heb je?
  3. Waar komen deze bestanden vandaan?
  4. Werken deze bestanden goed op een andere computer?
  5. Zit je op een netwerk of op een individuele werkplek die niet is aangesloten op het interne netwerk (als alle werkstations zich op hetzelfde interne netwerk bevinden)?

In de tussentijd schakel ik mijn eigen tekst over naar de spellingscontrole!

Vriendelijke groeten.

1 like

Ik zou meer neigen naar opslagproblemen dus netwerk en/of harde schijf.
Als er meerdere functies zijn, zijn ze allemaal betrokken?

2 likes

Goedemorgen

Om je vragen te beantwoorden: ik kan helaas geen foto maken omdat er niet genoeg geheugen op mijn harde schijf staat, gisteren had ik niet eens toegang tot de Windows-fotoviewer.

We hebben momenteel SW2018 wat niet zo slecht is. We hebben de licenties van 2019, maar zijn nog niet geïnstalleerd om onze computer te vervangen door een recentere.

Aan de andere kant ben ik de enige van de twee cartoonisten die het overkomt.

We bevinden ons op individuele werkstations, maar maken verbinding met een onafhankelijk "moeder"-netwerk , afhankelijk van de uit te voeren taken.

En aangezien mijn harde schijf vol is, neem ik op het netwerk op (off-pdm) .... Misschien zou dit de oorzaak kunnen zijn....??

Hallo

Ja, ik bevestig dat het werken met een volle harde schijf veel problemen oplevert.

Ik raad je aan om hier wat ruimte voor vrij te maken.

1 like

Omdat ik nieuw ben, wil ik niet het risico lopen belangrijke bestanden te verwijderen... Dus ik ga door met opnemen op het openbare netwerk.

Om te bevestigen wat mijn kameraden zeiden, zou je voor een goede zaak minimaal 10-15% vrije schijfruimte nodig hebben om Solidworks normaal te laten werken. En zodat Windows ook normaal werkt.

Solidworks gebruikt Windows om te draaien, dus als er al problemen zijn met het besturingssysteem, hoef je niet verder te zoeken...

Ik raad je aan om je werkplek op te ruimen door tijdelijke bestanden en andere bestanden die nutteloos zijn te verwijderen en vervolgens een back-up te maken van de meest hebzuchtige bestanden op de servers. Op die manier verlies je geen gegevens.

2 likes

Goede uitleg van Bart.

Zelfs als je vanuit het netwerk werkt , heb je ruimte op je harde schijf nodig om Windows en Solidworks goed te laten werken (tijdelijke bestanden,...).

1 like

Bedankt allemaal! Ik ga de tijdelijke bestanden opruimen. Als het probleem zich voordoet, zal ik u opnieuw schrijven. Nogmaals bedankt!!

Ik ben bang dat het opschonen van tijdelijke bestanden niet genoeg zal zijn...

Dit probleem van ruimte op de harde schijf is uiteraard het topje van de ijsberg die u te wachten staat op het gebied van IT-beheer en werkwijze met SW.

Aangezien er een netwerk en een server of een NAS is, hoop ik dat er een IT-referent in uw bedrijf is. Neem contact met hem op om uw machine op te schonen en overweeg om uw netwerk te gebruiken om uw professionele bestanden (SW en andere) op te slaan in samenwerking met uw collega.
Als server, hoop ik dat er een back-up is, het is iets essentieels in een bedrijf. Als u uw werkbestanden op de server opslaat, worden ze automatisch beveiligd, wat niet het geval is bij bestanden die lokaal (op uw machine) zijn opgeslagen.

Als er geen referent is (dus iedereen doet zijn eigen ding), noch een back-up, verwacht dan het ergste bij de minste hapering (defecte harde schijf).

1 like