Om jezelf in de echte gebruiksomstandigheden van een tank te plaatsen. Ik heb de kracht (variabele kracht ρ.g.h) en een opgelegde verplaatsing (vliegtuigsteun onder de tank) toegepast, ik heb dit gezicht gefixeerd in plaats van een vliegtuigsteun te gebruiken, maar het is niet helemaal identiek aan de werkelijkheid, omdat de tank niet verzonken is, Het wordt gewoon op een plaat geplaatst.
Foutmelding hieronder bijgevoegd.
erreeur.png
Hallo
Sterker nog, ik denk dat je tank nog steeds 2 vrijheidsgraden heeft in vertaling en dat hij kan bewegen. Omdat uw netwerk geen omwentelingssymmetrie heeft, induceert uw druk een translatiecomponent.
Als uw tank symmetrisch is, raad ik u aan om slechts een kwart van de tank in elkaar te zetten en symmetrievoorwaarden toe te passen (Blokkeer de normale translatie en de 2 complementaire rotaties voor de schaalelementen of blokkeer de normale translatie voor de volume-elementen)
Hierdoor hoeft u zich geen vragen meer te stellen om uw structuur te laten immobiliseren
Cdlt
1 like
Hallo
Als ik het goed begrepen heb, ben ik bang dat de simulatie niet veel zegt over de werkelijke vervorming van de tank (die ofwel een vloeistof bevat of onder druk staat van een gas, of zijn eigen gewicht als hij leeg is)
Dit toont alleen de vervorming op de bodem van de hulstank onder zijn eigen lege gewicht.
Een tank wordt over het algemeen op poten geplaatst en heeft bovendien aan elk uiteinde een metalen bodem in reliëf
Ik weet niet wat Acombier ervan vindt, afgezien van zijn zeer relevante informatie waar niets over te zeggen valt ;-)
Vriendelijke groeten
Bedankt voor je antwoord Acombier, de tank is niet perfect symmetrisch op het niveau van de koepel (vanwege het mangat), maar ik heb dezelfde simulatie geprobeerd met alleen de 1/4 van de tank en een virtuele muur in plaats van de vloer, het lijkt te werken en de tank is geïmmobiliseerd. Het probleem is dat ik op deze manier de aanwezigheid van het mangat op een van de 4 delen van de beker verwaarloos, wat niet helemaal correct is.
Om Zozo te beantwoorden, een tank wordt niet altijd op poten geplaatst, en deze tank is niet van staal, het is PE en wordt direct op een plaat geplaatst.
ico.png
1 like
Ha! OK!! Erg interessant
Het is het ontbreken van spaken aan de onderkant die me met fouten bedekten :-)
Voor je simulatie, als de tank leeg is, zie ik niet echt wat het mangat zou kunnen veranderen, omdat het meer een plaats van versterking is dan een verzwakking van de koepel.
Vriendelijke groeten