Foutmelding "de functie kon het lichaam niet snijden"

Tijdens een materiaalverwijdering door extrusie in het middelste vlak, informeert de software me dat de functie het lichaam niet kon snijden" terwijl ik niets heb veranderd in mijn ontwerpgewoonten (tenzij een parameter is overgeslagen...?)

pb_ne_peut_couper_le_corps.png

Hallo

Kun je je stuk opsturen? Omdat we de context waarin je je bevindt niet kunnen zien.

Bedankt

2 likes

Zomer 2017

jet_55_-_Manche_-_corps4.sldprt

Dit is de laatste functie die problematisch is

Waarom je in Richting 1 hebt gekozen voor "Door Alles – Beide".

Als je "Through Everything" selecteert, moet het goed zijn.

Ik zit in SW2019, dus ik kan het bestand niet naar je terugsturen. Van mijn kant maakt de functie zichzelf niet in de fout en wordt deze goed uitgevoerd.

2 likes

Ik koos voor de functie "door alles heen - beide" omdat de schets op het centrale vlak (symmetrisch deel) is gemaakt. Na verschillende tests te hebben gemaakt (blind, door alles heen, tot het volgende oppervlak...) altijd hetzelfde probleem. Altijd dezelfde foutmelding.

Raar, ik heb het bestand geopend en ik heb geen fout.
Probeer de machine volledig opnieuw op te starten.

Vanuit methodologisch oogpunt (ook al heb ik mijn eigen idee) waarom een materiaalverwijdering doen als het mij voldoende lijkt om de dikte van de functie te wijzigen (Boss.-Extru.4)

2 likes

Ik verander de dikte van de extrusienaaf 4 niet omdat dit onderdeel de basis is voor verschillende modellen waarop ik dikte toevoeg of verwijder volgens de behoeften van de klant, zonder de basisvorm te veranderen

Zo nee, wat zou uw methode zijn?

In eerste instantie als ik de kamer open, inderdaad niets als een probleem. Het is zodra ik begin te werken, bijvoorbeeld met het toevoegen van een functie of iets anders, dat de functie "extruderen 13 mat verwijdering" een probleem is

Ik heb een gat toegevoegd, een materiaalverwijdering gedaan door extrusie zonder enig probleem te hebben.

Kun je het onderdeel mailen als het een fout heeft?

1 like

hallo ik kom waarschijnlijk na de strijd

maar ik heb zojuist het bijgevoegde bestand geopend

en geen vergissing en ik heb niets gedaan om opnieuw op te bouwen ;-)

Ik plaats het bestand opnieuw onder SW 2017 zonder het te hebben aangeraakt ;-)

Als dat het niet is, is een uitleg nodig, bedankt

@+ ;-)

jet_55_-_Manche_-_corps4.sldprt
2 likes

Hallo

Inderdaad, na het "opnieuw opbouwen" van het eerste bestand, is de functie niet langer in fout en kan ik ook andere functies uitvoeren.

Het door @gt22 geposte bestand opent zonder enig probleem bij mij thuis.

Er is zeker een verklaring. Ik zie het niet!

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Altijd het probleem.

De enige oplossing die gevonden wordt is om op te slaan in STEP en dan open en daar is het probleem er niet meer. Maar plots worden sommige vormen "geïmporteerd"

@ Thomas

Heb je mijn bestand meegenomen om te zien

omdat het voor mij en anderen werkt

Legt uit wat er mis is met duidelijke elementen

Wat is uw configuratie-pc-systeem CGU-cpu-geheugen 

Windaube 

Voor mij hoefde ik alleen maar opnieuw op te bouwen en alles is in orde

@+

1 like

Hallo

Hetzelfde geldt voor mij, ik heb geen probleem met dit onderdeel.

Ik zie echter een klein verschil tussen wat er in thomas.bossonnet staat en in alle andere leden, het is dit kleine vraagteken bij de functie "Ontvoeren. mat.-Extru.1" wat een verwijzing aangeeft naar een assemblage die alleen Thomas heeft, zou het probleem niet eerder van de assemblage komen dan van het onderdeel?

Vriendelijke groeten

4 likes

Hoi allemaal

U moet het vinkje uitvinken in Extra / opties / prestaties / het vakje, aanvinken bij reconstructie 

Ik hoop dat het je kamer oplost

CDLT

1 like

Het werkte. Bedankt!