Hallo
Ik vraag uw hulp om een truc te vinden om een debiet te meten via een "sensor" -onderdeel in Solidworks stroomsimulatie.
Bijgaand vindt u een weergave van het simulatieresultaat van mijn concept. Gebruikte vloeistof: lucht. Randvoorwaarden: Inlaatdebiet aan de linkerkant van 8735 kg/h en uitlaatdebiet aan de andere kant, een druk van 20mbar.
Ik zou graag de luchtstroom willen meten die zou terugkomen om zich te vermengen met de primaire stroom in een open haard (de plaats waar de snelheden negatief zijn in X). Ik creëerde cirkelvormige sensoren langs mijn "gerecirculeerde" stroom. Aan de andere kant lijken de aangegeven stroomsnelheden mij inconsistent:
We zien duidelijk een inconsistentie op één eenheid, we meten een debiet dat hoger is dan de inlaattoestand die 8735 kg/u is. De andere snelheden lijken me ook hoog.
Hebben jullie trucs of andere methoden die mijn gewenste stroomsnelheid zouden meten? (Idealiter zou u de waarden in massastromen moeten houden). Bovendien kon ik een lichte asymmetrie van de stroming waarnemen terwijl mijn model volledig symmetrisch is. Weet je waar dit vandaan zou kunnen komen? (Berekening uitgevoerd in voorbijgaande tijd gedurende 10 seconden met een stap van 0,01 seconden & niveau 2 automatische verfijning. Het gaas lijkt me prima genoeg)
Dank u voor uw antwoorden.
Vriendelijke groeten