Hallo S.guillaume
Ik zou ook naar het netwerk neigen: want tussen ons is je stuk misschien groot van formaat, maar niet erg groot of erg complex voor SW.
Kunt u ons de bestandsgrootte van uw voorbeeld vertellen.
Aan de andere kant moet het maken van alle tekeningen van MEP in één A0 of meerdere AO's meer beperkingen dan voordelen opleveren voor de fab.
Ik zie ze met een schaar het deel van het plan knippen dat hen interesseert, om nog maar te zwijgen van het voeden van de laser- en plasmasneden; oxycoupe het moet sportief zijn.
Zeker, je zou beter af zijn om te werken met een veelheid aan onderdelen, dan subsets, dan een meta-set.
Als u uw eigen productie als voorbeeld neemt, weet u dat ketelmakers (liefkozend chaudracs genoemd) altijd het kleinste stuk gebruiken dat is gesneden voordat ze worden gemonteerd.
Het zou verstandig zijn om uit te gaan van de subassemblages die op natuurlijke wijze door de ketelmakers worden gemaakt, omdat ze om de een of andere reden overeenkomen met een productielogica die verband houdt met de beperkingen van lassen en hanteren, en assemblage voor schroeven en klinken.
Over het algemeen komen subassemblages overeen met een productie- of uitbestedingslogica wanneer bepaalde onderdelen extern worden gekocht of vervaardigd.
U kunt bijvoorbeeld geen inspectieluik lassen totdat het hoofdgedeelte zelf is gemaakt, enz...
Ik denk dat als @OBI WAN dit doorneemt, het je zeker een interessante mening zal geven.
Aan de andere kant, als je, zoals de meeste bedrijven waarschijnlijk doen, uitgaat van individuele plannen, betekent dit dat je een rigoureus beheer van deze plannen (versies, enz.) moet hebben en dat je op de lange termijn zeker PLM of andere software zult moeten gebruiken.
Maar de vraag die je stelt over de traagheid van de computer kan leiden tot diepgaande culturele veranderingen en het kan worden beheerd omdat verandermanagement niet kan worden geïmproviseerd, het is erg omslachtig, zelfs als het later tijd bespaart.
Daar kunnen wij je zeker bij helpen.
Vriendelijke groeten
EDIt: Ik had de bijnaam OBI WAN gekrast