Ik werk in pijpen. Hierdoor heb ik veel tubes om te scoren.
Vaak lijkt het zo op elkaar dat ik voor het maken van de detailfoto's het plan kopieer en plak en dan verander ik de referenties en pas ik aan wat er pinda is geworden (het doet me denken dat het bijna tijd is voor een aperitief!!).
Maar met copy-paste word ik vaak voor de gek gehouden op de Ø-afmeting van de buis en de dikte ervan.
Op de bijgevoegde afbeelding kun je zien hoe ik de buis meet (Ø219,1x20), het onderdeel Ø219,1 is een afmeting en ik voeg de afmeting met de hand toe met het achtervoegsel x20 om de dikte aan te geven.
Mijn vraag: is er een oplossing om de x20 aan te sluiten op de dikte van de buis?
Waarom zet je de beoordeling niet in de vorm van een beoordeling, laat het me uitleggen. Dimensioneer de diameter, beoordeel de dikte, noteer de diameter en klik op de Ø x diktemaat.
In het idee van @Bart en @OBI WAN lijkt het mij dat we zelfs een aangepaste eigenschap in de kamer kunnen maken die daadwerkelijk de 2 dimensies kan bevatten
=> Maak een aangepaste eigenschap en klik vervolgens in het tekstveld op de diametermaat, voeg de "x" toe en klik op de diktemaat.
Deze eigenschap kan vervolgens worden herinnerd in een nota in het MEP
Even een verduidelijking, de notitie is geen copy-paste van de zijkanten, dit zijn de afmetingen. Dus als ik de 3D verander, volgen de afmetingen (de notitie). Er is dus geen risico dat u vergeet een waarde te wijzigen.
Het enige probleem is dat het doornemen van aantekeningen (ik doe dit al voor de detailaanzichten van de uiteinden van de buizen) niet erg praktisch is om de informatie gemakkelijk en snel te positioneren.
Ik had deze info graag direct op de beoordeling willen zetten. Maar het lijkt erop dat dit nog niet mogelijk is.